Глоба в размер на 370 859 лева е наложена на "Лидл България ЕООД енд Ко“ КД. Санкцията е наложена от Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и е потвърдена от Върховния административен съд (ВАС). Тя е за заблуждаваща реклама.

Комисията през 2013 г. е установила, че рекламната кампания „Най-доброто от България, най-доброто от Европа“ е със заблуждаващ характер.

Съдът изцяло подкрепя констатираното от КЗК.

Комисията и съдът са на мнение, че словосъчетанието „най-доброто” между категорията рекламирани продукти и търговските им мерки създавало убеждението за най-доброто качество от тази категория. От комисията са установили, че по качествените си показатели предлаганите под съответните марки стоки се доближават до границата на допустимите стойности за годност.

Съдът е потвърдил, че рекламното послание може да повлияе на икономическото поведение на потребителите. То давало необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.

Засегнатите физически или юридически лица имали право на обезщетение, поясняват от комисията.