В писмо до служебния министър на транспорта Христо Алексиев общинският съветник от ВМРО в София Карлос Контрера пита как е проведена процедура по определяне на превозвачи за междуградски автобусни линии.
Юристът Контрера пита дали е нормално да се допуска до търга компания, която има задължения към държавата и доставчиците си. Компанията, според твърдения, е във фактически фалит. В писмото се изтъква, че тя е свързана и с общинския съветник от ГЕРБ в Дупница, както и косвено със сина на бивш депутат от ДПС.
Вторият спечелил е Галя Топалова, председател на Националното сдружение на автобусните превозвачи, и свързани със Зеки Байрям и Фуат Гювен - фирми, които според масмедиите са част от кръга на фирмите на ДПС.
Това не е ли поредният добре приготвен търг от #КОЙ и неговите бизнес партньори и не е ли време държавата в лицето на министерството да прекрати тази порочна практика, пита още Карлос Контрера.
"Даването" на всички междуградски линии на две основни фирми неминуемо ще доведе до смъртта на по-малките превозвачи и ликвидирането на предприятия, които дават работа и доходи на много семейства, категоричен е Карлос Контрера.
"Опасявахме се, че ще видим поредната държавна поръчка, която е с предизвестен край и за съжаление това се оказа истина. Реализираха се отново прийомите на администрацията за прозиращи пликове и липсващи документи", пише в писмото.
"Наясно сте, че сред превозвачите е налице сериозно недоволство от резултатите от тази процедура. В тази връзка не считате ли, че е редно въпросната процедура да бъде обстойно анализирана и да се дадат публично отговори как два транспортни превозвача концентрират такъв значителен обем от дейности", пише в писмото на общинския съветник.
Общинарят призовава служебният премиер Огнян Герджиков да разнищи тази процедура. Практиката да се концентрират дейности в един кръг от търговски дружества е порочна. Отделно от това считаме, че социалните ефекти от подобни практики са крайно негативни - влошаване на качеството на услугите, загуба на работни места и доходи, пише Карлос Контрера.