Съюзът на застрахователните агенти сезира Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) и настоява да санкционира ЗПАД “АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ” за въвеждане в заблуждение, имитация и нелоялно привличане на клиенти.

Това се казва в писмо от председателя на застрахователните агенти Стоил Александров, адресирано до КЗК.

Според изложеното в писмото случаят със ЗПАД “АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ”, извършваща цялата си дейност под името “Алианц”, е типичен пример, когато застрахователна компания с чуждо участие се представя и рекламира на пазара само чрез името на чуждия акционер.

В писмото си Съюзът на застрахователните агенти заявява, че ЗПАД “АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ” системно заблуждава клиентите си, създавайки илюзия за идентичност между него и мажоритарния собственик на “АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ ХОЛДИНГ” – “АЛИАНЦ” АД – Германия.

“Коментираната рекламна кампания в електронните медии е категорично потвърждение на това твърдение, дори и със самия рекламен лозунг:

“Алианц” е на Ваша страна.
Това определено подвежда застрахованите”, се казва още в изложението до КЗК.

Като повод за писмото се посочва “продължаващата по електронните медии подвеждаща и заблуждаваща рекламна кампания на ЗПАД “АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ”, лансирана под названието:

Инициатива на Алианц България за индивидуална оценка на качествата на всеки водач и отмяна на фиксираната цена по застраховка Гражданска отговорност на МПС.

Съюзът на застрахователните агенти се присъединява към изразената вече загриженост и безпокойство от други професионални, работодателски и браншови организации за мълчанието и на законодателя, и на Надзора по отношение на лансираните в медиите екстравагантни идеи за въвеждане на “индивидуални застрахователни премии” по застраховка “Гражданска отговорност”.

Според съюза Предложението за въвеждане на “индивидуална оценка на риска за всеки водач” в сегашния си вид е мъгляво, непрецизирано и противоречи на принципите на застраховането.

Опитите напълно да “индивидуализират” риска в гражданската отговорност на МПС не само не осигурява социална справедливост сред застрахованите, но отива в друга крайност – създава огромни предпоставки за извращаване на застрахователните вноски, замествайки обективните показатели в рисковите групи със субективизъм, произтичащ от прилагане на неизследвани показатели, без статистика за влиянието им в нашата практика и от личната преценка на застрахователя.

Предлаганият от “Алианц България” АД подход ще доведе до пълен хаос на застрахователния пазар и увеличаване на корупционните практики в тази сфера.
Той ще наруши правата и интересите на хиляди потребители, чийто качества ще бъдат субективно претегляни, ще настъпи безпринципна конкурентната борба, което със сигурност ще породи бъдещи финансово-застрахователни пирамиди, се посочва още в писмото.

Съюзът на застрахователните агенти твърди още в изложението си до КЗК, че рекламната кампания на ЗПАД “АЛИАНЦ БЪЛГАРИЯ” не цели прокарването на нововъведения, а представлява замаскирана форма на подвеждаща реклама и “черен PR”.