Шофьорите и ватманите в общинския градски транспорт в София поискаха два пъти по-високи заплати.
Ако не ги получат, ще стачкуват както през май миналата година.
Кметската администрация не е съгласна дори да преговаря за двойно увеличение, защото няма пари, съобщава zagrada.bg.
Идеята за скок на заплатите е възникнала онзи ден на общо събрание на работниците от автобусната фирма. Вече я възприемат ватманите и тролейбусните шофьори, твърдят синдикалисти.
Тези дни се очаква искането да бъде предявено пред ръководствата на фирмите и на Столичната компания за градски транспорт. До съгласие няма да се стигне и преговорите ще бъдат прехвърлени на следващото йерархично ниво - общинската администрация.
Според Николай Костов, шеф на Столичната компания за градски транспорт, дефицитът за транспортно обслужване на София ще стигне 39 млн. лева, ако бъдат увеличени заплатите с 25% и бъдат дадени на частни компании още 49 линии.
Шофьорите се разгневиха и заради по-високата цена на километър, която общината плаща на частниците.
Припомняме, избраните на последния конкурс две фирми поискаха е с 15-20% по-висока от досегашната цена, на която работят частните превозвачи - 2.90 лева без ДДС. Общинската фирма "Столичен автотранспорт" получава 2.32 лева на километър.
Шофьорите от столичния градски транспорт са на мнение, че ако общината плащаше повече на собствената си фирма за същата услуга, техните заплати можеха да бъдат увеличени. От общината обаче твърдят, че частниците предлагат не същата, а по-добра услуга, защото са купили нови автобуси.
Шофьорите настояват да бъде спряно и самото даване на линии на частници, защото така се съкращават хора от общинската фирма. От синдикатите твърдят, че след като бъдат извадени от нея още 49 линии, ще бъдат спрени 183 автобуса. Засегнати ще са главно хората, които работят към гаражите "Дружба" и "Земляне".
Последният повод за гнева на шофьорите е, че "Столичен автотранспорт" се провали на конкурса за 49-те линии. Според участници в комисията причината е по-високата цена за километър, която е поискало общинското дружество. То е оферирало тарифа с две стотинки по-висока от предложението на частниците, победители в конкурса.
От 95 столични линии общинската фирма ще обслужва 32, а частните превозвачи - 63.
В проблем обаче може да се превърне евентуално недоволство на шофьорите от частните фирми. Линиите са съсредоточени само в няколко дружества. "Карат-С", която в момента обслужва линии 30, 42, 54, 59, 68, 72, 73, 84, 90 и 404, е спечелила два от пакетите в последния конкурс - за 12, 16, 18, 20, 21-22, 223, 24, 24А, 25, 26, 28, 29, 31, 35, 41, 43, 53, 81, 86, 87, 117, 118, 119 и за линиите 56-57, 67, 75, 78, 79, 82, 100, 101, 213, 214.
МТК взема 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 14, 69, 70, 114, 123, 204, 306. В момента другите линии, които се обслужват от частни превозвачи в столицата, са 260 ("Ериданстранс") и 27, 74, 150 ("Юнион-Ивкони").
Двете фирми участваха и в този конкурс, но бяха отхвърлени, защото не покриват изискванията.
rose
на 02.10.2008 в 19:15:57 #7Трябва да стачкуват-не може един водач да взима толкова малка заплата и да отговаря за живота на толкова много хора(едно оточнение водач в масовия ГТ взима 550 лв) И едно оточнение - в момента има много вакантни места задали ли сте си мъпроса защо?-ми кой луд ще работи за тия мизерни пари при това адско задръстване и стари амортезирани автобуси който не се подържат с оправданието че няма резервни части и пари за подръжка-ЗА ВСИЧКО Е ВИНОВНА ОБЩИНАТА И НАЙ-ВЕЧЕ ВЕЛИЗАР СТОЙЛОВ който не е компентентен кадър за поста си.
glaven
на 02.10.2008 в 12:46:42 #6Мммм даам .. Нкакви неадректалци желаяр да получават колкото хората учили цял живот. - Учители - Лекари - Изследователи - Те получават почти 2 пъти по-ниски заплати от кретените, които от живота са научили - как да псуват и да храчат, и са дали на останлия свят само простотията и миризмата си. Мисля че в България има достатъчно хора, които и за 1/2 от парите им ще се главят на тяхно кясто. Което пък от своя страна означава че е време за съкращения ... и преназначаване.
sofeto
на 02.10.2008 в 11:37:54 #5не видях данни за сегашните им заплати. До колкото знам заплатите им са горе-долу като депутатските. Разликата е че за да ги вземат трябва да карат рейса, а за депутатите това не важи. Все пак на койт о не му харесва да отива в частния сектор. Там пазарлъка с "шефа" е кратък.
Gifa
на 02.10.2008 в 10:39:38 #4Ще си получат увеличението. Може да не е двойно но ше им вдигнат заплатите. Щото те са работническа класа не са някви си смачкани даскалчета. Предишния път само заплашиха, че ще стачкуват и набързо промениха разни наредби само и само да им гарантират увеличение на заплатите. После пък тиквата ББ обоснова билета от 1 лв. с това, че трябвали пари за заплатите им. Пак така ще стане и билетчето отива на 1.5 - 2 лв. нищо, че това въобще не може да е транспорт пък камо ли градски и то в столица на държава от ЕС през 21 в. Цяло лято се мъчиш да отвориш прозореца дето през зимата не може да затвори - това е градския транспорт в София.
дъра-дъра
на 02.10.2008 в 09:33:22 #3Абе няма ли кой да озапти тия? Стават цинични вече.
IstinaTa
на 02.10.2008 в 01:34:42 #2Сега е момента да ги изгонят до един и да вкарат нови кадри. Вие в скоро време ще искате и златни медали да ви се раздават.
sikfuk
на 01.10.2008 в 22:58:15 #1баси наглите. заплата 2 пъти по-голяма от на лекарите.