Бъдещата магистрала Русе-Велико Търново може да бъде пусната до 2020 г. при осигурено финансиране. Това съобщи в Русе регионалният министър Лиляна Павлова, цитирана от БГНЕС.

Проектът е за над 800 млн.лв., като в бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" за тази година има заложени 4 млн.лв. за идейно проектиране.

"Пътят Русе-Велико Търново е основният ни приоритет за региона. Още 2012 г. го бяхме почнали като прединвестиционно проучване. След идейното проектиране ще се направи техническият проект и по-нататък през 2016 г. на тази основа ще имаме възможност да одобрим парцеларния план, да направим отчуждението, за да можем реално от 2017 г. да започне строителството", заяви Павлова.

Тя каза още, че проектът за магистралата вече е заявен пред Европейската инвестиционна банка за финансиране по новата програма "Европейски транспортни коридори". Проектът е подаден и по Плана "Юнкер", за да има и втори вариант за финансиране. "За този път през последните 10-15 години всички са говорили, обещавали са, но проект няма. Така че важно е да го проектираме, за да можем да пуснем фишовете, за да кандидатстваме за финансиране", обясни строителният министър.

До самото му изграждане Пътната агенция ще има ангажимента да поддържа пътя в добро състояние и приоритетно около Бяла, където е най-тежкият участък и всеки месец се дават жертви. "Обмисляме мерки за неговото обезопасяване допълнително, защото там трябва да фокусираме усилията си и като ремонтни дейности, и като обезопасителни дейности", заяви Павлова.

Тя се срещна и с представители на етажната собственост, за да разясни програмата за саниране. Лиляна Павлова похвали община Русе, че е готова - има вече две регистрирани сдружения и две предстои да се регистрират, което означава че след броени дни и договорите с общината ще бъдат сключени. Така Русе ще бъде от първите общини, които реално ще започнат дейностите по програмата. Извън панелните сгради по националната програма има още 12 сгради, които са по програмата за европейско финансиране. Министър Павлова потвърди ангажимента на правителството да дофинансира 25 % собствен принос на собствениците на апартаментите на тези 12 сгради.