Тревожни остават усещанията на хората по отношение на повишаването на потребителските цени през месец юли.

Това съобщиха от Националния статистически институт (НСИ), като се позоваха на направена анкета.

Доверието на българските потребители през юли бележи спад до ниво от 38.5 %, показаха данни на НСИ, цитирани от money.bg.

Понижението спрямо април е 2.7%, като нивото на доверие наподобява резултатите от зимата на 2006 година и лятото 2007 година.

Най-високо е било доверието на потребителите преди седем години (2001 година), когато и очакванията за подобряване на финансовото състояние на потребителите бяха по-големи.

Спад в доверието на потребителя има и при градското, и при селското население в България. Като цяло юлската анкета регистрира видимо повишаване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с изразените мнения три месеца по-рано.

По-негативни са и очакванията, свързани с изменението на потребителските цени през следващите дванадесет месеца, като се регистрира увеличение от 5.4 пункта по този показател.

Оценката на хората за инфлацията през последните дванадесет месеца има по-висока стойност (плюс 2.8 пункта) в сравнение с мненията, изразени три месеца по-рано.

Същевременно обаче по отношение на очакваната безработицата, потребителите продължават да бъдат положително настроени, като през юли този показател пада с 0.6 пункта в сравнение с резултатите от анкетата през април, посочват от НСИ.

Като цяло юлската анкета регистрира повишаване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с изразените мнения три месеца по-рано.
Повишаване на песимизма у анкетираните се отчита и при оценките за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната, както и при очакванията им за дванадесет месеца напред.