Вече може по електронен път да се прави справка за постъпилите данни в Електронния регистър на болничните листове от издаден/анулиран болничен лист. Това е възможно с предоставената от Националния осигурителен институт (НОИ) нова електронна услуга, съобщават от институцията.
Услугата е предназначена за осигурителите и упълномощените от тях лица, които подават документи за изплащане на парични обезщетения от държавното обществено осигуряване. Чрез нея може да се получава информация от Електронния регистър на болничните листове. Тя е необходима, за да могат осигурителите да попълнят удостоверение, приложение № 9 към Наредбата за паричните обезщетения и помощи от държавното обществено осигуряване.
От НОИ допълват, че справката е достъпна на интернет страницата им. Тя може да се види рубрика "Е-услуги"/Справки с въвеждане на ЕИК и Идентификационен код на осигурителя (ИКО), издаден от НОИ.
За да може да се получи нужната информация от регистъра, осигуреният трябва да въведе ЕГН-то си. Трябва да се попълни и уникален номер на болничния лист. Справката съдържа информация за датата на издаването, периода на временната неработоспособност, дата на постъпване на данните в Електронния регистър на болничните листове и актуалния статус на конкретния болничен лист.