
Това становище изразиха от дирекция "Общинска икономика" към Столична община.
От дирекцията твърдят, че в Закона за общинска собственост не се допуска преминаването на транспорта само на бюджетна общинска издръжка.
Общественият превоз в София получава общинска и държавна субсидии, информира Дарик радио.
При решение все пак на Столичния общински съвет за трансформацията, заплатите на работещите близо 600 души персонал в градския транспорт ще трябва да се фиксират, което би довело до отлив на желаещи да работят в системата.
Сега възнагражденията им се формират на базата на приходи от продажбата на превозни документи и събрани глоби от нередовни пътници.
Социално напрежение ще се породи сред продавачите на вестници и списания, защото като общинско предприятие компанията за масов превоз няма да може да сключва договори с тях за продажба на билети и карти, пише още в становището.
Многодетни семейства няма да плащат такса за детска градина за 3-то и следващи деца, независимо че първото дете е навършило 18 години, тъй като това не променя факта за многодетност.
Това гласи пък промяна в наредбата за местни данъци и такси, предстояща за приемане от общинския съвет.
Бюджетната комисия не прие предложението на кмета на район "Красно село" да се налагат допълнителни санкции за неплащане в срок на таксата за детско заведение, тъй като в Закона за местните данъци и такси за това е предвидено начисляване на лихва.