От "Спаси София" отново предлагат да се пусне нощен градски транспорт до летището, за да отговори на нуждите на хилядите пътници и служители, които използват летището в малките часове на денонощието. Това съобщават от партията.
"През 2015 г. бяхме първите, които предложиха Летище София да бъде достъпно с градски транспорт и през нощта. Днес, десет години по-късно, това е по-необходимо от всякога. Само през нощта терминалите обслужват над 22 хиляди пътници седмично, а в района работят хиляди служители", коментира лидерът на формацията Борис Бонев.
Идеята на "Спаси София" е нощната линия Н4 да бъде удължена до двата терминала на летището, а оттам да продължава към ж.к. "Дружба 2".
От партията посочват, че по този начин ще се осигури директна връзка на цялата система от нощния транспорт с летището, без да се задълбочава проблема с липсата на шофьори.
"С малка промяна в маршрута можем да дадем голямо облекчение на пътниците, които кацат след полунощ или излитат призори, както и на хилядите служители, които работят в района на летището и бизнес зоните около него", допълва Гергин Борисов, общински съветник от "Спаси София".
Друга идея, лансирана от партията, е сливането на съществуващата линия 84 с предложената от тях още през 2015 г. линия 184, като така ще се осигури целодневен интервал на движение от 12 минути, с маршрут: първо Терминал 2, след това Терминал 1.
"Когато предложихме 184 Терминал 1 беше значително по-натоварен с пътници. Актуалните данни показват, че през 2025 Терминал 2 е до 3 пъти по-натоварен от Терминал 1", обясни Гергин Борисов.
"Град като София не може да си позволи да няма свързаност с летището през нощта. Това е стандартна практика в повечето европейски столици. Време е и София да навакса", категоричен е Борис Бонев.
От "Спаси София" са категорични, че с минимални ресурси и разумно планиране може да се постигне голям ефект - по-добра мобилност, социална справедливост и по-достъпна столица за всички.