Нямаме никакви притеснения по отношение на техническото състояние и сме напълно готови за новия отоплителен сезон. Това заяви изпълнителният директор на „Топлофикация София" Стоян Цветанов, който бе изслушан от парламентарната комисия по енергетика.
Цветанов увери народните представители, че са завършени всички ремонтни дейности с изключение на някои съвсем дребни, които ще продължат и през октомври, но няма да представляват никакъв проблем за нормалното функциониране на „Топлофикация".
Особено внимание е обърнато върху опорите на тръбите, където най-често се получават пробиви. Проверени са всички колектори и шахти, увери Цветанов.
По думите му за трета поредна година дружеството има положителен финансов резултат, като е свалило техническите загуби от 19 на 17% за последните 2 години. Цветанов увери, че в тази посока се работи за още по-добри резултати, тъй като средноевропейските стойности са около 13-14%.
За последните 5-6 години новите клиенти на „Топлофикация" са 35 000-40 000, а общо те са вече над 435 000.
От ноември в ТЕЦ София ще заработи нова турбина, даде за пример Цветанов по отношение на инвестициите, като посочи, че дружеството е изградило около 7-8 километра нови мрежи, а за следващите 3 години планира да подменя по 40 километра на година. Това означава, че след 3 години ще имаме поне 120 километра подменена мрежа, посочи той.
Депутатът от БСП и бивш общинар Жельо Бойчев зададе въпрос по отношение на голямата задлъжнялост на дружеството, като посочи, че от 550 милиона лева през последната година дълговете са се увеличили на 586 милиона лева.
Цветанов обаче отвърна, че това са счетоводни хватки и трябва да се има предвид, че „Топлофикация" има вземане в размер на 45 милиона лева от НЕК, т.е. има намаление на общата стойност на дълговете с 10 милиона лева. Той обясни, че счетоводно забавяне има в цялата система.
По отношение на събираемостта и вземанията на дължими пари управителят на „Топлофикация" посочи, че това е тежък и дълъг процес, но само за 2012 година са заведени 27 000 дела, като са събрани 20 милиона лева за миналата година и 13 милиона лева за първото 6-месечие на тази година.
Постигнати са около 3500 споразумения отново за 6-месечието на 2013-та, като много от тях са без лихва по време на периода, в който двете страни са се споразумели задълженията да бъдат покрити. Цветанов обясни, че това работи в полза на доверието на гражданите.
Той добави, че са стартирани няколко програми от типа „Лоялен клиент" и др., създаден е кол център за абонатите, а всички екипи на дружеството са оборудвани с таблети и могат да обясняват на всеки клиент задълженията му при всяко посещение.
Освен това той припомни, че преди 3-4 години клиентите са имали възможност да заплащат сметките си единствено на каса, а днес това може да се случи от всеки смартфон.
Депутатът Таско Ерменков изтъкна от своя страна, че големият проблем по отношение на недоверието е свързан с това, че хората не са сигурни дали плащат онова, което реално са потребили.
Цветанов отвърна, че още по време на 41-вото НС е защитавал тезата, че всички топлинни разпределители трябва да излязат равноправно на пазара, тъй като само тогава ще има истинска конкуренция и потребителите ще могат да сменят своя топлинен разпределител, когато не са доволни от него.
Сърбин
на 26.09.2013 в 08:24:55 #2Е как няма да си им клиент, като те те ЗАДЪЛЖАВАТ, бе. Нали това е най-страшния проблем - че не можеш да се откачиш от тях, дори при свалени радиатори, пак ти искат такса мощност!

Иво Карамански
на 25.09.2013 в 20:31:45 #1аз пък с най-голямо удоволствие ще се похваля че от новия сезон няма да съм им клиент и това изключително ме радва