В поле на тежки сблъсъци се превърна организираната от министерството на транспорта кръгла маса по повод проблемите и планираните нормативни уредби в таксиметровия бранш.

На срещата присъстваха зам.-министъра на транспорта Камен Кичев, председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков, представители на министерството на финансите и полицията, както и ръководители на различни таксиметрови и транспортни асоциации.

Яне Янков от националната федерация на таксиметровите шофьори поиска ДАИ да спре да упражнява контрол върху бранша, като той да бъде извършван от представители на КАТ и на общините по места.
Янков нарече държавните институции, имащи отношение към бранша, а именно министерството на транспорта, парламента и ДАИ, организирана престъпна група, която защитава интересите на определен кръг големи играчи на пазара.

Янков остро възрази срещу практиката големите таксиметрови превозвачи, които имат хиляди автомобили дефакто да препродават лиценза си на шофьори, които често са анонимни.

Представители на таксиметровите компании поискаха да се помисли за това да отпадне задължението автомобилът, който управляват да не е на повече от 10 години. Според тях на една от проведените срещи при зам.- министър Камен Кичев той е защитил интересите на лизинговите компании.

В отговор зам.- министър Кичев заяви, че едно евентуално отстъпление свързано с възрастта на автомобилите ще е крачка назад и от това ще бъдат ощетени най-вече потребителите .

Кичев посочи, че идеите на министерството на транспорта по отношение на таксиметровия бранш включват текстове, които да направят почти невъзможно това водач на такси да е осъждан, следствен  или без книжка.

Министерството на транспорта обмисля да повиши образователният ценз за това да бъде упражнявана професията, като това ще бъде подложено на широко обществено обсъждане.

Сред другите предложения беше и възможността отново да бъде въведен патентен данък за всички таксиметрови автомобили, като по-голямата част от представителите на бранша подкрепят една такава идея, защото това ще намали сивата част в бизнеса която плаща малко или никакви данъци и осигуровки.

От таксиметровия бранш дойде и предложението освен максимална цена на километър, която беше въведена миналата година да бъде въведена и минимална цена на километър.