В поле на тежки сблъсъци се превърна организираната от министерството на транспорта кръгла маса по повод проблемите и планираните нормативни уредби в таксиметровия бранш.
На срещата присъстваха зам.-министъра на транспорта Камен Кичев, председателят на транспортната комисия в парламента Иван Вълков, представители на министерството на финансите и полицията, както и ръководители на различни таксиметрови и транспортни асоциации.
Яне Янков от националната федерация на таксиметровите шофьори поиска ДАИ да спре да упражнява контрол върху бранша, като той да бъде извършван от представители на КАТ и на общините по места.
Янков нарече държавните институции, имащи отношение към бранша, а именно министерството на транспорта, парламента и ДАИ, организирана престъпна група, която защитава интересите на определен кръг големи играчи на пазара.
Янков остро възрази срещу практиката големите таксиметрови превозвачи, които имат хиляди автомобили дефакто да препродават лиценза си на шофьори, които често са анонимни.
Представители на таксиметровите компании поискаха да се помисли за това да отпадне задължението автомобилът, който управляват да не е на повече от 10 години. Според тях на една от проведените срещи при зам.- министър Камен Кичев той е защитил интересите на лизинговите компании.
В отговор зам.- министър Кичев заяви, че едно евентуално отстъпление свързано с възрастта на автомобилите ще е крачка назад и от това ще бъдат ощетени най-вече потребителите .
Кичев посочи, че идеите на министерството на транспорта по отношение на таксиметровия бранш включват текстове, които да направят почти невъзможно това водач на такси да е осъждан, следствен или без книжка.
Министерството на транспорта обмисля да повиши образователният ценз за това да бъде упражнявана професията, като това ще бъде подложено на широко обществено обсъждане.
Сред другите предложения беше и възможността отново да бъде въведен патентен данък за всички таксиметрови автомобили, като по-голямата част от представителите на бранша подкрепят една такава идея, защото това ще намали сивата част в бизнеса която плаща малко или никакви данъци и осигуровки.
От таксиметровия бранш дойде и предложението освен максимална цена на километър, която беше въведена миналата година да бъде въведена и минимална цена на километър.
китаец
на 24.04.2012 в 23:06:25 #7Катаджийте добре-лошо си гледат работата, но тези от ДАЙ са такива кръвопийци и измислят такива нарушения, че майка им жална на бакшишите. Давам пример, тъй като съм преводач, превеждам протокол съставен от румънски даяджий на наш шофьор и там фигурира: На дата(преди, примерно, 6 месеца) Хасан не е спрял да почива.Нищо че Хасан в това време е бил в Туркменистан или другаде на майната си, го одрънкват 2 000 лева, от които ако заплати веднага, стават 1 000. Нашите са същите говнари.
Имeйл
на 24.04.2012 в 22:44:14 #6the socialista | 24.04.2012 16:26 - Да, редно е, както има данък "некадърен фелдшер", да се въведе и такса "недоволен бакшиш".
бик1
на 24.04.2012 в 22:22:07 #5Не им изнася ...
mimii
на 24.04.2012 в 22:04:24 #4Държавата май трябва да направи орган, който да контролира ДАЙ и да спре рекета от тези момченца, КАТ много добре си вършат работа.
Borneo
на 24.04.2012 в 21:49:49 #3Мотива за искането прозира.Изцяло икономически , КАТ е подбил тарифата на ДАИ. Пазара движи интереса все пак.Защо не се въведе и трети оператор , пардон, контролен орган с цел падане на цените
the socialista
на 24.04.2012 в 17:26:22 #2Както има такса "електромер", предлагам да има и такса "таxi". Ползваш, не ползваш, всяка сутрин 2 лв на първата пиаца и продължаваш пеша.
DARK
на 24.04.2012 в 16:45:56 #1Хах минимална цена да бе да ходят да се клатят некъде.