Технически гаф, който би могъл да доведе до големи финансови загуби за Топлофикация, е допуснат в априлските сметки за парно и топла вода на около 15 000 пловдивчани, съобщи Дарик.

Вместо фактура на документите е изписано „данъчно- кредитно известие".

Към онзи момент грешката е давала възможност на абонатите да искат възстановяване на сумата, която всъщност те дължат за консумираната през април топлоенергия.

По неофициална информация сгрешените фактури за Топлофикация са отпечатани от пловдивската фирма "Технологика", която работи с нея само на базата на изтекъл преди три години договор за малка обществена поръчка.

Това е един от сигналите, предмет на започналата във вторник в "Топлофикация-Пловдив" проверка от Министерството на икономиката и енергетиката.

Другите два сигнала са за бездействие на мениджмънта по завеждането на искове за щети и пропуснати ползи срещу 4 частни фирми, препятствали разширението на паропровод, както и по насрочване на описи по близо 1000 изпълнителни дела срещу битови потребители, главницата на чиито задължения възлиза общо на 850 000 лева.

Изпълнителният директор на дружеството Мирко Угринов отказа коментар, позовавайки се на течащата ревизия, но окачестви сигналите като "донос".

Служители на пловдивската „Топлофикация" са убедени, че няма да бъдат огласени сериозни нарушения в дружеството.
Те аргументират прогнозата си с факта, че мениджмънтът на дружеството е бил предупреден публично за проверката от министър Румен Овчаров, месец преди тя да стане факт.

Очаква се резултатите да бъдат обявени в средата на септември, тъй като заповедта е с 10-дневен срок за приключване на ревизията и с 15-дневен срок за изготвяне на доклада от нея.