Автомагистрала „Тракия" е стратегически проект. Това заяви министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев в отговор на въпрос по време на днешния парламентарен контрол за качеството на материалите, които се влагат изграждането на долните пластове на конструкцията на насипите на Лот-2, който е от Стара Загора до Нова Загора.

Министърът изтъкна, че две правителства досега обещават да изградят магистралата и не реализират това обещание и правителството на ГЕРБ се е заело приоритетно с този проект. По думите му в момента в ход е строителството на всички отсечки.

Плевнелиев посочи, че АМ „Тракия" е най-проверяваният обект. Взети са 146 проби от различни институти и лаборатории. „Сигурен съм, че друг подобен инфраструктурен проект не е проверяван толкова често", добави строителният министър.

Той каза, че Законът за устройство на териториите ясно определя кой за какво отговаря в строителния процес.

„Има възложител, има изпълнител, има надзорна компания, която трябва да следи за качеството на влаганите материали. Има отговорности и всички те се спазват. И ДНСК е там като четвърти независим органи и вече е издала наказателни постановления за над 90 000 лева", отговори министърът.

Той добави, че е наредено да се извърши и независима експертиза на АМ „Тракия". „Гоним срокове и качествени резултати, но за съжаление не така мислят онези политици, които разнасяха бурканчета с пепел по телевизиите", подчерта Плевнелиев.

В условията на икономическа криза и всеобща стагнация на строителния пазар е недопустимо според него да се правят внушения, които подронват авторитета на българските институции и строителни компании.

За всички материали, вложени в АМ „Тракия" има независими експертизи и протоколи, които показват, че материалите отговарят на всички изисквания за влагане в долните пластове. Отделно възложителят взема регулярни проби и материалите отговарят на това, което е зададено като параметри.

В заключение Росен Плевнелиев цитира експертната оценка на Университета за архитектура, строителство и геодезия, която категорично не потвърждава, че магистралата се строи върху пепел.