Няма да има основна промяна в политиката на ведомството, целите са ясни. Това заяви в кулоарите на НС новият министър на транспорта Ивайло Московски.

Припомняме, след яростни дебати между управляващи и опозиция парламентът одобри кандидатурата на Московски за министър на транспорта.

Той обеща ускоряване действията по реформите и усвояване на еврофондовете.

За БДЖ ще следваме набелязаните реформи, разбира се с по-ускорени темпове, обясни Московски.

Той докладва и за постиженията по ОП "Транспорт". През 2009 по програмата са усвоени 1,3%, а са договорени 9%. Сега договорени са 54%, което е над 1 млрд. евро, а реално изплатените средства са около 11%. Разбира се сега това трябва да продължи с по-ускорени темпове, категоричен е Ивайло Московски.

По повод идеята за концесията на летище София, той обясни, че това трябва да се съгласува с ЕК и ЕИБ, която е финансирала изграждането на Терминал 2.

Московски още не е обмислил кой да назначи за заместник-министър на транспорта.

Още в понеделник новият министър се срещнал с Дянков, а във вторник с премиера Бойко Борисов.

Финансовият министър, който бе в парламента, за да представи кандидатурата на Московски, от своя страна се похвали, че се подготвя нов закон за публично-частното партньорство. Дянков е за концесиии на база законодателството ни.

Той не пожела да отговори на въпроса има ли пръст в рокадите в кабинета, отрече обаче, че са изчезнали 4 млрд. лева от фискалния резерв.