Vivacom категорично отхвърля твърденията на своите конкуренти A1 и Yettel. Техните изявления в отговор на решението на българската Комисия за защита на конкуренцията (КЗК) да даде разрешение на Vivacom да придобие два кабелни оператора — Нетуъркс и Телнет — са безотговорни и съдържат редица крайно неточни и подвеждащи твърдения.
Посочва се и че КЗК е разгледала казуса изключително внимателно и комисията е излязла с подробно и изчерпателно решение от 104 страници след детайлно проучване. Vivacom активно сътрудничи на КЗК в хода на проучването и компанията е предоставила и подробни доклади относно двете сделки, изготвени от NERA Economic Consulting — водещ международен експерт в областта на контрола върху сливанията.
Българските пазари на фиксиран широколентов достъп до интернет и платена телевизия сa силно конкурентни, с многобройни пазарни участници, включително три национални и стотици регионални и местни оператори, посочват от компанията и изброяват пазарните си дялове, съответно на фиксиран широколентов достъп до интернет от 31% и 33% от пазара на платена телевизия в България (въз основа на броя на абонатите). Уверява и че Vivacom продължава да среща силна конкуренция на съответните регионални пазари, включително в Северна България. А дават и за сравнение други страни от Югоизточна Европа, като Гърция и Хърватия. Задават и въпрос защо А1 не изразява загриженост относно господстващото си положение в Австрия, нито пък се противопоставя заедно с Yettel за ситуацията в Сърбия, където на оператора на United Group (SBB) постоянно е отказвано навлизането на мобилния пазар.
Според Vivacom изявленията на A1 и Yettel са съгласувани, подвеждащи и не съответстват на констатациите на КЗК. Съвместният им опит да причислят Булсатком към пазарния дял на Vivacom е напълно неточен и разкрива признаци на прикрито съглашение в ущърб на Vivacom.
От компанията посочват и че в последните години благодарение на значителните си инвестиции, продължават да печелят пазарни дялова с естествен ръст, тъй като предоставят добра услуга, както се казва в позицията "превъзходно потребителско изживяване". А след навлизането на United Group нивото на предлаганите услуги и продукти на българския телекомуникационен пазар се било подобрило значително.