С 15% са намалели продажбите на месни продукти у нас от началото на годината, отчитат от Асоциацията на месопреработвателите.

Икономическата криза налага търсене на по-евтини продукти. Подобна е ситуацията и в млечния сектор.

Кризата удря най-силно експортно ориентираните браншове в хранителната промишленост, посочват производителите по време на изложението на храни и напитки в София. С 35% е намалял износът на български вина.

24 000 тона български млечни продукти са реализирани на европейските пазари миналата година, като все още не е ясно дали тези цифри ще се запазят и по време на кризата.

Консумацията на мляко, сирене и кашкавал тази година у нас е намаляла с 20% и тук тенденцията е към търсене на по-евтини продукти.

Забавената разработка на стандарти за производство на традиционни български млечни продукти дава отражение върху експорта, тъй като чуждите търговци все по-трудно се ориентират в качеството на произведените в България продукти.

411 български фирми участват в изложението на храни и напитки. В него тази година се включват и производители от 28 други държави, между които Германия, Италия и САЩ.