магистрала тракияДирекция „Национален строителен контрол" е възложила на акредитирана лаборатория да вземе проби на терен за материалите, използвани в строителството на лотовете на магистрала „Тракия".

Това заяви зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов на пресконференция, в която участие взеха зам.-министърът на транспорта Ивайло Московски, члена на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров и директорът на ДНСК Милка Гечева.

Макар да смятаме, че тази проверка е ненужна, ние правим това, за да уверим обществото в качеството и сигурността на проекта. Смятаме, че то ще бъде доказано, като в този случай ще искаме извинения от представителите на опозицията", каза още Прегьов.

Той допълни, че по време на вземането на проби от строежа ще бъдат поканени журналисти, като целият процес за анализ на взетите материали ще бъде открит и до него ще имат достъп представителите на другите партии.

Припомняме, през миналата седмица лидерът на БСП Сергей Станишев изнесе данни, че строителството на АМ „Тракия" се извършва с въглищна пепел.

Членът на УС на АПИ Лазар Лазаров увери, че използваният материал е добре познатата сгурия, която до този момент е преминала през 167 лабораторни теста, които са показали нейната годност.

В същото време директорът на ДНСК посочи, че всеки месец е правена проверка на ЛОТ 2 от автомагистрала „Тракия", като до този момент са констатирани 15 нарушения и са наложени глоби за 93 000 лв. Сред нарушенията е и липсата на декларация за съответствие за приложените материали. Това бе констатирано от Гечева като незначително нарурешение, тъй като е имало протоколи от лабораторните тестове.

На пресконференцията стана ясно, че заради липса на кадастрална информация проектът е изготвен така, че не е взето предвид водоснабдяването на 11 села. Зам.-министър Прегьов увери, че тези трудности ще бъдат преодолени със средства от бюджета на АПИ.

На журналистически въпрос членът на УС на АПИ Лазаров заяви, че ако се установи, че са вложени некачествени материали при строежа на АМ „Тракия", те ще бъдат премахнати. По думите на Лазаров - при наличие на некачествени материали по силата на Закона за устройство на територията отговорните ще си понесат наказанията.

Припомняме, че резерви към строителството на АМ Тракия изразиха и от консултантскатаСтрол компания , която има сключен договор с Управляващия орган на ОП Транспорт. В него се посочва отново за некачествени материали, както и за лошо администриране на АМ Тракия, касаещо документооборота и воденето на архив.

Относно доклада на Строл мнение изказа зам. министър Московски, който посочи, че са поискали от Строл в рамките на 3 дни (считано от днес) да предоставят доказателства за това, че автомагистралата се строи с негодни строителни материали. Той нарече констатациите на Строл тенденциозни и припомни, че договорът за 400 хил. лв. с тях е сключен от предишното правителство.