Жените определят балансирания горчиво-сладък привкус на пивото като най-решаващ при избора за закупуване на бира. Това показва изследване, чийто акцент са бирените предпочитания на дамите от началото на тази година.

Проучването сред жени на възраст между 19 и 50 години е публикувано в международното издание на Института за наука и технология на храните на Великобритания. Вкусът е определящ сред още 5 основни фактора: цвят, стил, опаковка, бранд и технология на производство, според изследването.

Дамите най-вече харесват светлото пиво, в което слабо горчивият и балансиран вкус се съчетава с фин хмелов аромат. Обичайно светлите лагер бири са със златист цвят, кристална бистрота и балансирана газировка. Те съдържат 92% вода, алкохолното им съдържание е между 4-5% обемни градуса алкохол, 0,3% протеини, 0,2% фибри, 0% мазнини и около 40-43 калории на 100 милилитра.

Въпреки че хмелът е уникалната за пивото съставка, силно охмелените бири с изразени горчиви нотки не са харесвани от нежния пол, независимо от факта, че горчивите вещества на хмела съдържат редица полезни съставки като феноли, флавоноиди и изофлавоноиди, уточняват авторите на изследването.

Извън предпочитанията на жените остават и бирите с плътен вкус, стаут бирите с дълбок, тъмен цвят, вкус на препечен малц и по-високо алкохолно съдържание, тъмните и мътните нефилтрирани бири, които по-скоро представляват интерес за мъжете и за бираджиите, които обичат да експериментират.

В своите заключения авторите на публикацията отчитат, че за разлика от мъжете, вкусовите предпочитания на жените са към по-леки и по-сладки питиета. Тези характеристики са определящи за избора им и по отношение на бирената категория, в която те харесват по-леко пиво с деликатен вкус. Авторите на изследването не са открили връзка между тютюнопушенето и бирените предпочитания на дамите.

Данните от това и редица други проучвания сочат, че обичайно жените консумират два пъти по-рядко пиво отколкото мъжете именно заради по-горчивия вкус на кехлибарената напитка.

В България дамите не правят изключение от тази тенденция. Според данни на Съюза на пивоварите в България (СПБ) през 2015 г. жените са консумирали бира 3 пъти месечно, а мъжете - 9 пъти.

През 2016 г. българките са пили бира пет пъти месечно, а мъжете - 12 пъти. Най-често пиво са консумирали дамите на възраст между 30-39 години - 8 пъти на месец.

През миналата година най-активните любителки на пивото са от Русе, където честотата на консумация на бира от нежния пол е 9 пъти месечно. В същото време всяка пета българка счита, че бирата е подходящото за нея питие, а всяка четвърта - че при умерена консумация пивото е част от здравословния стил на живот. По данни на Съюза на пивоварите у нас консумацията на лагер (светла бира - б.р.) традиционно заема около 95% от пазара на бира в страната.