Национална компания Железопътна инфраструктура е успяла за двадесет и три дни след бедствиетo в Хасковско да възстанови щетите, нанесени по ЖП трасето между гарите Харманли и Любимец.

Това разказа главният ревизор на компанията Бисер Минчев, който бе придружаван от екип на News.bg по време на инспекцията на злополучният участък, залят от придошлите води след скъсването на стената на яз. Иваново.
Той конкретизира, че влаковете за започнали движението си към 18:45 часа на 29 февруари.

Припомняме, на 6 февруари заради скъсана язовирна стена с. Бисер, землището му, както и околните полета бяха залети, като загинаха 10 души.

На терен, само на няколкостотин метра от с. Бисер, екипът ни бе посрещнат от Филип Караколев, който е главен инженер на ЖП секцията в района. Той поясни, че когато екипите на НКЖИ са дошли да проверят щетите от наводнението трудно са могли да повярват на очите си, като си припомни, че нивото на водата в землището е било толкова високо, че не са се виждали близките овощни насаждения.

Това, което екипът ни видя е че в продължение на около 600 метра железопътният път е изцяло подменен, тъй като старият е отнесен от придошлите води на близо 15 метра от работното си положение.

Строителите от Държавно предприятие Транспортно строителство и възстановяване, както и механизацията е трябвало да работят почти под вода в първите дни от ремонта, който започнал седмица след бедствието.

За да достигнат до засегнатите участъци, строителите дори са направили временен насипен път, който започва от международния път за Турция, разказа Караколев.

Бисер Минчев посочи от своя страна, че това трасе е възстановено бързо, като една от основите причини за това е, че то е част от жп път 1, през който преминават композициите между България и Турция.

Главният ревизор посочи, че скоро в този участък предстои цялостна реконструкция, защото той е част от проекта по ОП Транспорт за електрификация и реконструкция на ЖП пътя Пловдив-Свиленград-турска граница.

Припомняме, засегнатият участък между гарите Харманли и Любимец е с дължина от 1200 места и ремонтът му е струвал 2.4 млн. лв.

В по-голямата част от трасето водите са отнесли целия насип, горното строене, релсовата скара, както и доста от съоръженията на осигурителната техника и телекомуникациите. Двата моста в участъка са останали незасегнати, но е имало много работа по разчистването им заради различните наноси, измежду които и големи дървета.

След проверката Минчев заяви, че е удовлетворен от извършените работи и от бързите действия на строителите.