Обучението в 12-и и в 13-и клас в професионалните гимназии беше обсъдено на днешната среща на регионалните инспекторати по образованието, която се състоя в Министерството на образованието, младежта и науката.сн. emaxpress
Това съобщи на пресконференция заместник-министърът на образованието Милка Коджабашиева, информира БНР.
Тя припомни, че с изменение на Закона за професионалното образование и обучение от май т.г. се създаде възможност учениците, които ще бъдат в 13-ти клас в професионалните училища през учебната 2009-2010 г. да преминат на задочна и на самостоятелна форма на обучение, а учениците, които ще бъдат в 12-ти клас да могат чрез преструктуриране на учебното съдържание да им се осигури възможност да усвоят тези знания и практически умения, предвидени в учебния план за 12-ти и 13-ти клас.
Заместник-министър Коджабашиева посочи, че след обсъждания с директори на професионални училища и след постъпили сигнали в МОМН се е установило, че предвидените промени ще предизвикат напрежение при обучението на учениците в 12-ти клас.
В тази връзка се подготвя процедура за изменение и допълнение на Закона за професионалното образование, като се предвижда учениците, които ще бъдат в 12-ти клас през учебната 2009/2010 г. да завършат този клас с правото да продължат през 2010-2011 г. в 13-ти клас, каза Коджабашиева.
По думите й това се прави, за да не се налага сливането на учебното съдържание за тези две учебни години и редуцирането на около 1000 часа учебно съдържание в 500 часа, което ще затрудни подготовката на учениците за матурите.
За останалите випуски в професионалните гимназии - в 9-ти, 10-ти и в 11-ти клас, учебните планове вече са публикувани на сайта на МОМН, каза заместник-министърът на образованието.
gadgeva
на 19.08.2009 в 12:34:28 #3Станимирчо, темата е за професионалните училища , а не за слетите начални паралелки в сеските райони. Но по темата. Считам, че е губене на време да се учи и 13-ти клас. Ако това е належащо ,защо не се прииеме принципа за "изпреварващо обучение" за случаите при които учениците имат потенциал. Дори и в Америка, в началното училище , при доказани възможности се преминава в по-горен клас още по време на учебната година. Много ни е тромава и неефективна образователната система , особено когато е необходимо да се правят промени. Губим мярката при запазване на качественото и консервативно образование. И в Англия, в техния закон за образованието, съществуват непроменени текстове отпреди 200 години... Това е най-добрата европейска образователна система. Моля, тия от образователното министерство, които са често и почти непрекъснато в чужбина да донесат нещо рационално отвън, не да ходят само на шопинг.
gadgeva
на 19.08.2009 в 11:45:40 #2До stanis , Станимирчо, този директор в Бойчиновци може да назначи на работа и прабаба си, ако трябва и е начална учителка с английски език.Проблемът е многопластов. Хем да не закриват училището, хем да има деца, хем да има и балами специалисти , които да работят без пари "за бог да прости", хем да няма "конфликт на интереси". Ти когато завършиш висшето си образование ще отидеш ли в село Бойчиновци да работиш ? И с твоята специалност ще има какво да правиш. Истина е, че обществото, министерството, държавата - те всичките имат отвратително отношение към учителите.
stanis
на 17.08.2009 в 20:27:57 #1Надявам се,да обърнат внимание и на слетите паралелки в селските училища - не е нормално да учат заедно деца от първи и четвърти класове.В Бойчиновци,обл.Монтана,директорът си е назначил и жена си,и дъщеря си,и зет си...