В 18-то СОУ „Уилям Гладстон" просветният министър и неговият екип представиха концепцията за закон за училищното и предучилищното образование.
Новата стратегия предвижда родителската общност и учениците да имат право на съвещателен глас и да участват в обществения съвет, който ще оказва влияние върху управлението на детската градина или училището.
Игнатов посочи, че законът поставя една основна цел - да бъдат ефективни мерките за задържане на колкото се може по-голям брой деца в българското училище. Отпадането на учениците е проблем не само за България, но и за целия свят, коментира той.
Според експертите е много важно и ранното приобщаване на децата към образователната система. Това ще стане чрез въвеждането на задължителна предучилищна подготовка за малчуганите, навършили пет години. Държавата ще има задължението и да осигури пребиваването на децата в детските градини и след това в училище.
Концепцията на министър Игнатов предвижда още въвеждане на целодневна организация на учебния процес. Имаме нужда от привлекателна среда, посочи той и допълни, че чрез въвеждане на иновационни технологии и методи на обучение образованието ще отговори на потребностите на учениците.
От особена важност в новата стратегия е и квалификацията на учителите, които ще бъдат обучавани да работят с иновационните технологии.
Обсъжда се създаването на училища от 1 до 10-ти клас, за да може първият гимназиален етап децата да завършват в града, в който са родени. Мярката е с цел гарантиране на работни места за учителите, както и гаранции, че учениците ще бъдат по-близо до семейството си, ако са от малки градове. Обсъжда се още въвеждане на съвременни интерактивни методи на обучение.
Сергей Игнатов коментира, че е хубаво, че представянето на закона съвпада с първите дни на пролетта.
Нашият екип не е маниакален, каза още той и допълни, че тези, които очакват революции в училищното и предучилищното образование, може да останат разочаровани. Много добре осъзнаваме, че в сферата на образованието, революции и революционни скокове не бива да се правят, изтъкна просветният министър.
Игнатов обясни, че екипът му е стъпил на всичко положително, направено от предшествениците му. Той е на мнение, че за да бъде системата устойчива и за да се гарантира устойчиво развитие през следващите 10-20 години, трябва да бъдат продължени най-добрите традиции, съобразени обаче със световните тенденции.
Министърът изрази надежда, че законът ще бъде приет в обозримо бъдеще.
poker
на 23.03.2011 в 05:31:59 #7Похвална е идеята децата да бъдат задържани в детските градини и у4илишата
Но има опасност --ДЕЛЕГИРАНИТЕ БИУДЖЕТИ да ги превърнат в ЕСКИМОСИ----следствие на крути мерки с цел икономии --и прехвърляне на икономисаните средства за заплати на ДИРЕКТОРИ и У4ИТЕЛИ. Следи ли някой тоя проблем ......
uncle_scrooge
на 23.03.2011 в 01:04:23 #6Че Sandiu , идеята е да си останем недоразвити.То ако се искаше обратното щяха да го покажат с революционни реформи.Всичко си има причина.За да става това което става в момента значи идеята на някои хора е такава.Жалко е , че са избрали такава съдба за българите .
Матю
на 22.03.2011 в 21:44:22 #5Без революции в образованието, ... а с полюции може ли?
ДЕДО ЛАЗО
на 22.03.2011 в 19:31:47 #4Двама старци си седят в градската градина, хранят птичките с трошички и приказват помежду си: - Абе тия птици много приличат на нашите политици. - казва единия - Докато са на земята се задоволяват с трохи, пък като излетят на високо ти се изсират на главата.
sandiu
на 22.03.2011 в 17:26:58 #3Не се ли въведе задължителна матура по математкиа нашето образование ще продължава да прозвежда брак. Икономиката на една страна се развива благодарение на инженерните науки и икономическите вузове.Няма ли математика няма инженери. Белите страни разиват IT сектора ,произвеждат софтуер, компютри ,мобилни телефони ,автомобили ....... А нашата обарзователна система произвежда специалисти ,които да сменят чаршафите на западните туристи по нашето море. Тези "специалисти" са изкарали матура по български език и втори избираем - история или География. Тези "специалисти" знаят Яворов.Знаят за баба Илийца.Страхотно. Знаят столицата ба Буркина Фасо.Велики знания. Но .... не могат да разделят на две магарета сламата. Няма ли насоченост към инйенерните науки - няма икономика. А за да има инженерни науки трябва математика. Затова ЗАДЪЛЖИТЕЛНА МАТУРА ПО МАТЕМАТИКА. Иначе ше си останем лакеите на Европа .
poker
на 22.03.2011 в 15:46:23 #2А дали делегираните бюджети ---ако попаднат в ръцете на алчни и и недобронамерени директори на училища и детски градини---целещи високи трудови възнаграждения,и постигащи тази цел с икономии на консумативи и топлинна енергия-- тези делегирани бюджети не се ли превръщат към даден момент-- в инструмент за превръщане на малки деца и ученици-- в опитни зайци за издръжливост на студ-- а и други експерименти?? Предшественика на министър Игнатов сигурно е разчитал --че всички са като него добронамерени и свирят добре на пиано--за което браво.
icomaestroto
на 22.03.2011 в 15:23:42 #1Какви революции бе?"Умрял кон не рита" както е казал народа.След оня нещастник Д.Вълчев и потоп(не че тези са нещо различно).Както не веднъж съм казвал "Топлата вода е открита" това ,че управляващите не искат да я ползват не означава , че я няма а само че не им изнася!