В 18-то СОУ „Уилям Гладстон" просветният министър и неговият екип представиха концепцията за закон за училищното и предучилищното образование.

Новата стратегия предвижда родителската общност и учениците да имат право на съвещателен глас и да участват в обществения съвет, който ще оказва влияние върху управлението на детската градина или училището.

Игнатов посочи, че законът поставя една основна цел - да бъдат ефективни мерките за задържане на колкото се може по-голям брой деца в българското училище. Отпадането на учениците е проблем не само за България, но и за целия свят, коментира той.

Според експертите е много важно и ранното приобщаване на децата към образователната система. Това ще стане чрез въвеждането на задължителна предучилищна подготовка за малчуганите, навършили пет години. Държавата ще има задължението и да осигури пребиваването на децата в детските градини и след това в училище.

Концепцията на министър Игнатов предвижда още въвеждане на целодневна организация на учебния процес. Имаме нужда от привлекателна среда, посочи той и допълни, че чрез въвеждане на иновационни технологии и методи на обучение образованието ще отговори на потребностите на учениците.

От особена важност в новата стратегия е и квалификацията на учителите, които ще бъдат обучавани да работят с иновационните технологии.

Обсъжда се създаването на училища от 1 до 10-ти клас, за да може първият гимназиален етап децата да завършват в града, в който са родени. Мярката е с цел гарантиране на работни места за учителите, както и гаранции, че учениците ще бъдат по-близо до семейството си, ако са от малки градове. Обсъжда се още въвеждане на съвременни интерактивни методи на обучение.

Сергей Игнатов коментира, че е хубаво, че представянето на закона съвпада с първите дни на пролетта.

Нашият екип не е маниакален, каза още той и допълни, че тези, които очакват революции в училищното и предучилищното образование, може да останат разочаровани. Много добре осъзнаваме, че в сферата на образованието, революции и революционни скокове не бива да се правят, изтъкна просветният министър.

Игнатов обясни, че екипът му е стъпил на всичко положително, направено от предшествениците му. Той е на мнение, че за да бъде системата устойчива и за да се гарантира устойчиво развитие през следващите 10-20 години, трябва да бъдат продължени най-добрите традиции, съобразени обаче със световните тенденции.

Министърът изрази надежда, че законът ще бъде приет в обозримо бъдеще.