Депутатите от 50-то Народно събрание не харесаха идеята в образованието да има само един учебник.

Промените в Закона за предучилищното и училищното образование бяха предложение на БСП и защитаваха теза и идея на социалистите, защитавана от години. С измененията се предвиждаше министърът на образованието да одобрява по един учебник или един учебен комплект за всеки един предмет за учениците от всеки един клас.

От БСП обосноваха предложението си отново с идеята за въвеждането на еднакви стандарти за образование, повишаване на качеството на образованието и резултатите на учениците, но и за да не се "промъква" джендърска пропаганда в училищата. Освен това според левицата това ще премахне корупционните практики и така това ще доведе до намаляване на цените за учебниците. Според БСП все повече българските класици и българската история отсъства и патриотичното възпитание намалява.

Иван Ченчев заяви, че в единните учебници трябва да "пише едни и същи неща", за да не се тълкуват различни литературни класици например по различен начин.

Само 87 гласа "за" получи обаче идеята, 77 бяха против, а 20 депутати се въздържаха. "За" гласуваха от БСП, "Възраждане", "Има такъв народ" и независими депутати.

Принципът един предмет - един учебник е вреден

Принципът един предмет - един учебник е вреден

ИПИ за внесения законопроект от социалистическата партия

По време на дебатите от "Възраждане" се обявиха категорично "за" въвеждането на един учебник за всеки предмет, а от ИТН обявиха, че биха подкрепили законопроекта не защото идеята за един учебник им харесва, а за да се противопоставят на "вакханалията" в образованието.

Красимир Вълчев, който е и бивш образователен министър, ГЕРБ, обясни от парламентарната трибуна, че принципът на единност се въвежда с учебните програми и оценяването, а не с учебниците, по които учениците изучават конкретните предмети. Според него, ако се приеме такава законодателна промяна, това би оставило учениците без учебници.

Елисавета Белобрадова, ПП-ДБ, посочи, че основните проблеми с преподаването и качеството на образованието могат да бъдат решени не с уеднаквяване и монополизиране, а като се поставят учителят и ученикът в центъра на образователния процес. Това означава и включително, че учебниците не трябва и да бъдат задължителни за образователната подготовка.

Цоков: Учебниците ще станат незадължителни след време

Цоков: Учебниците ще станат незадължителни след време

Може да се премине към дигитални раници