Любовните връзки и сексуалните отношения са основният проблем, по който децата търсят консултации на Националната телефонна линия за деца 116 111. На второ място се нареждат взаимоотношенията с връстниците, а семейните проблеми са едва на трето място. Психо-социалните и училищни проблеми също са повод децата да търсят съвети на този телефон.

За последните десет месеца на него са приети общо 77 289 обаждания, заяви Марияна Банчева от Националната мрежа за децата, по време на пресконференция в София прес.
Проведени са малко над 14 хиляди консултации. 13 хиляди от тях са поискани от самите деца; 1 008 са поискани от възрастен човек, но не родител на въпросното дете. Едва 645 родители са потърсили подкрепа заради проблеми на своите деца.

Банчева подчерта, че най-често се говори за насилие, когато има физическо такова. По думите й обаче, насилие също е и блъскане при разминаване по улиците, унижаване, обиждане, пренебрегване, пошляпване.
„Злоупотребата с каквато и да е форма на сила е злоупотреба с власт и е един от най-честите инструменти на родители и учители, когато трябва да се справят с нарушената дисциплина", обясни още тя.

Според нея обществото в България е свикнало да говори по дадени проблеми едва, когато те са факт, а не да се работи за тяхното предотвратяване. С този факт Банчева си обяснява и камерния състав не медиите по време на пресконференцията.
„Ако вчера бяха се сбили деца или не дай си Боже имаше смъртен случай, сега залата щеше да е доста пълна. За съжаление сме свикнали да реагираме само на видимите проблеми с деца", възмути се още тя.

Според Венцислав Панчев от фондация „Стефан Нойков" темата за насилието при децата не е чужда у нас, но все още някои неща се прикриват. Според него много важно е да се запитаме какво става в душите на тези деца, когато станат жертва на насилие.

Именно заради това Национална мрежа за децата и фондацията стартират съвместна инициатива - създаване на клип на тема „Лицата на насилието през погледа на децата".

В конкурса могат да участват ученици от 14 до 18-годишна възраст, като те ще могат да покажат своето отношение и възприятие в клип, съдържащ пантонимен етюд с продължителност до 5 минути.
Учениците ще могат да разработят три подтеми: първата е „Насилието в приятелските и интимните отношения", втората е „Насилието в семейството" и третата е „Насилието в ежедневието".