Не съществува 100% рационален начин за решаване на проблема с формата на обучение в условията на пандемия. Това заяви пред БНР проф. Тодор Танев, министър на образованието във второто правителство на Бойко Борисов.

Той поясни, че не трябва да се търси идеалното решение, защото такова не съществувало.

По негови думи винаги ще има недоволни и някой ще е в неизгодна позиция. Според него обаче най-важното е децата да са в изгодна позиция.

Проф. Танев посочи, че в тази ситуация има повече от едно вярно решение и повече от едно грешно. Той бе категоричен, че качеството на образование е най-важно и е напълно сигурно, че присъственото обучение няма алтернатива.

МОН предлага да се редува онлайн обучение с присъствено

МОН предлага да се редува онлайн обучение с присъствено

Вълчев е категоричен обаче, че децата не може да учат в онлайн среда повече от 2-3 седмици

Всеки критерий тежи за себе си, но въпросът е какъв ще бъде балансът между всички "за" и "против", обясни бившият просветен министър и посочи. По негови думи при дистанционната форма на обучение усвояемостта на учебния материал е изключително ниска - едва около 15%.

Проф. Танев напомни, че проблемът с усвояемостта е била още отпреди пандемията, а в момента уменията още повече страдат при възприемането на материала. По негови думи не е открит начин за предаване на умения в електронна среда.

Според него редуването на присъствено и дистанционно обучение е някакво решение.

Локално преминаване към е-обучение за всички ученици обмисля МОН

Локално преминаване към е-обучение за всички ученици обмисля МОН

Един онлайн час трябва да е по-кратък от класическия според Таня Михайлова

Бившият просветен министър е на мнение, че не може да се изправя само доводът за опасността за здравето на учителите, защото на фона на общото количество учители - около 94 000, дори и да напуснат, тези, които заявяват това, са минимален процент. Той посочи, че е разбираем страхът, който изпитват учителите.

"Срещу този довод за учителите се поставя доводът за учениците до 4-ти клас, които се говори, че трудно могат да работят дистанционно. Какво да направим - те да останат без образование ли?", запита проф. Танев.

Той бе категоричен, че здравната и образователната система трябва да вървят за ръка.