Родители и експерти обединиха усилия в името на диалога между семейството и училището.
Цвета Бресничка от Асоциация „Родители" представи сборника "Наръчник за родители", съдържащ препоръки към майките и татковците на първокласниците.
Начинът, по който да бъде „отключен" диалогът между семейната и училищната среда, бе представен интерактивно. Първият ключ - опознаването, бе поставен на специално табло именно от Бресничка. Тя отбеляза значението на чисто човешката връзка между родителите и учителите.
„Да обръщаме по-малко внимание на административните въпроси", посъветва тя.
Асоциация „Родители", в партньорство със 7 училища, прави родителски срещи в по-различен формат. За разлика от обичайния модел на родителска среща, при който „родителите си гледат гърбовете", при този вариант, те са ситуирани в кръг и говорят помежду си като партньори. Промяната на формата на родителските срещи би била добра стъпка към подобряване на диалога между семейството и училището.
Директорът на 51-о СОУ „Елисавета Багряна" Асен Александров постави втория важен ключ - комуникацията. Най-важният канал на комуникацията, по думите му, е между родител и учител. Има училища, където е традиция веднъж месечно родителите и учениците да ходят на екскурзия.
Важно за живата комуникация, според Александров, е родителите да бъдат включвани в доброволчески акции.
Така например директорът на 51-СОУ преди време качил на страницата на училището в социалната мрежа няколко снимки, от които се виждало актуалното състояние на училището. След това родители се включили в почистването.
Александров обясни, че се предвижда родителите да помагат и при други доброволчески акции. Важен канал за комуникация е и т. нар. „електронен дневник", който дава възможност на директора да праща съобщения до родителите. В момента те са свързани с актуални теми около откриването на учебната година - например с учебната програма.
Училищният сайт и социалните мрежи са друг вариант за комуникация със семейството.
Говорейки за технологии, Александров отбеляза, че младшите учители трябва да са наставници на старшите, защото те са по-близо до децата. Все пак, той уточни, че е важно комуникацията да е искрена, честна и открита, защото е в полза на учениците. Той призна, че често и родители, и ученици, и учители се опитват да се представят в най-добра светлина, което поражда една „фалшива комуникация".
Доколко обаче разбираме кое е добро за детето? Детелина Арнаудова е директор на 19-о СОУ „Елин Пелин", но като родител тя си задава редица въпроси, сред които - не е ли прекалено взискателна към ежедневните задължения на детето си.
Самите ние, желаейки най-доброто за детето си, успяваме ли да излезем от собствените си егоистични тенденции, попита още Арнаудова.
Сблъсъкът между нагласите в семейството и изискванията в училището може да доведе до „загубване на детето". Мнението на ученика е важно, защото именно то формира самочувствието му на човек. Арнаудова постави най-важния ключ - фокусът да е детето, като именно той е най-важният за диалога между училището и семейството.
Всички препоръки, които бяха обсъдени, са застъпени в „Наръчника за родители", който за шеста поредна година се разпространява безплатно.
Изтъкват нуждата от повече човещина в диалога родител - учител

Източник: БГНЕС
Още по темата
Водещи новини
Бизнес
Истории
ЕКСКЛУЗИВНО ВИДЕО
Chronicle
