Българските ученици по-скоро имат проблем с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев, цитиран от БТА.
Вълчев коментира темата от Благоевград, където взе участие в информационна среща, част от Националната информационна кампания за въвеждане на еврото в България.
Той посочи, че финансовите и паричните отношения са значителна част от нашия живот. Според него в последните промени в учебните програми, извършени преди 9 години, са заложени теми, свързани с финансовата грамотност.
По думите му в учебните програми има заложени теми за бюджет, кредити, приходи и разходи. Министърът подчерта, че това не означава, че са достатъчно. Вълчев е на мнение, че те могат да бъдат засилени. Той поясни, че се това е предвидено при бъдещите промени в учебните програми.
Министърът на образованието отбеляза, че допълнителни компетентности са заложени в новите учебни програми, но проблемът с българските ученици е по скоро с базовата и функционалната грамотност, не толкова с финансовата.
По повод новия предмет "Религия и добродетели" Вълчев посочи, че не принуждават никой да учи религия против волята си. Единственото, което правим, е да разширяваме достъпа до обучение по религия. Религия има и към момента в българската образователна система, добави той.