Обмислят се промени в изпитния формат на матурите и Националното външно оценяване. Причината са ниските резултати. Това заяви министърът на образование Галин Цоков, цитиран от БНР, по време на визита в Пловдив.

Той поясни, че ще бъдат прецизирани задачите с отворен отговор в изпитните варианти през следващата учебна година. Министърът бе категоричен, че кардинални промени няма да има, тъй срокът до 15 септември е кратък.

Ще се консултираме със специалисти в областта на тестологията, за да може задачите да бъдат още по-обективни като възможност за оценка. Другият път на промяна е възможността за една по-голяма практическа ориентация към критично мислене при изпита за външно оценяване, посочи Цоков.

Седмокласниците по-добри по БЕЛ, математиката все още куца

Седмокласниците по-добри по БЕЛ, математиката все още куца

Средният резултат, постигнат от седмокласниците на НВО по математика- 35.29 точки от общо 100

По думите му МОН ще обърне специално внимание и на изпита след 7 клас. Министърът уточни, че през следващата учебна година в някои училища ще бъдат изпробвани едни по-интегрални и насочени към практиката тестове.

Цоков подчерта, че също така се работи по методика за обвързването на учителските заплати и допълнителните възнаграждения с резултатите от изпитите, като за целта се разработва наредба за качеството на образованието.

Промените в системата ще бъдат направени, след като приключи започналият анализ на причините за резултатите от матурите и външното оценяване. Инспекторатът на образователното министерство вече е започнал проверки в училищата с най-слаби резултати, каза още министър Цоков.

Добър (3.93) на матурата – разбирането и осмислянето е трудно

Добър (3.93) на матурата – разбирането и осмислянето е трудно

С най-висок среден резултат са чуждите езици