Все повече европейски младежи показват слабости в четенето и писането.
По отношение на постигнатите образователни цели сред страните от Европейския съюз, последни в класацията са Малта, България и Румъния.

Германия заема междинно място сред останалите европейски държави.
Водещи са Финландия, Швеция и Дания, съобщава Дойче веле.

От представения от Европейската Комисия годишен доклад става ясно, че държавите в ЕС рискуват да не постигнат напредък в образователните си сфери за периода до 2010 година.

Много ученици имат проблеми с четенето.
Особено по отношение на слабостите в четенето на непознат текст, положението в повечето страни е критично.
Близо една четвърт от учениците в 27-те държави от ЕС имат проблеми с четенето на непознат текст.

Страните от ЕС си бяха поставили и други цели за периода до 2010 година: например да намалят броя на онези, които прекъсват училище, да се увеличи делът на учениците, които продължават да учат в по-горна форма на образователната система и да се повиши с 15% делът на следващите природонаучни и математически дисциплини.

Единствено последната цел е постигната и надмината през последните години. Особено Франция, Великобритания, Италия и Полша показват голям напредък. Затова пък съвсем категорично неизпълнен остана критерият да се повиши делът на жените в природонаучните дисциплини. Увеличението там беше по-скоро незначително.

Германия показва добри резултати в професионалната квалификация

България заема едно от последните места в класацията.

По отношение на изброените по-горе цели и критерии за развитие, Германия заема 14-то място от общо 27.
Категорията, в която Германия показва най-добри резултати е допълнителната квалификация и професионалното обучение. За хората на възраст между 25 и 64 години страната е постигнала увеличение, което я поставя на десето място сред европейските държави.