
Те ще бъдат разположени в областните центрове, в които не се провежда обучението, а се правят срещи с преподаватели , родители и деца.
Министър Вълчев каза, че в момента в страната има около 3700 деца с различна степен на увреждане.
Идеята на ресурсните центрове, които са към МОН, е тези деца да бъдат интегрирани в обществото.
За целта е необходимо назначаването на около 500 ресурсни учители за работа с тях, като тези преподаватели е необходимо да имат специална педагогическа и психологическа подготовка.
На всеки 5 деца трябва да има 1 ресурсен учител, който да притежава необходимата подготовка.
За улесняването на децата е необходимо изграждането на подходяща архитектурна среда като рампи, достъпни сервизни помещения, за което са необходими 3 млн. лева.
Според директорката на столичния ресурсен център Станка Борисова са необходими още усилия.
До момента в столицата са интегрирани около 600 деца, а сграда на улица Пиротска 175 е определена за ресурсен център.
Същевременно обаче са необходими средства за ремонт и на самата сграда.
Заместник-министърът на образованието и науката Мукадес Налбант обясни, че програмата за интеграцията на децата с лека и средна форма на увреждания е стартирала през 2003 година.
През 2004 година 700 деца са адаптирани в обичайните училища. През 2005 те са 1500, а през 2006 - 1700.
Помощните училища, тези за деца с увреден слух, училищата за незрящи деца и хронични заболявания продължават да изпълняват своите функции.