Депутатката Милена Христова, представляваща „Евророма" в парламента чрез групата на “Коалиция за България” , запита министъра на образованието какво се прави за училищата с преобладаващо ромско присъствие.

По думите й ромчетата са в неравностойно положение спрямо техните връстници, знанията им са некачествени, което след това ги прави неконкурентноспособни.

Едно от тежките наследства е наличието на над 60 обособени училища, в които учат предимно деца ромски произход, каза от своя страна министър Игнатов.

Той заяви, че за подобряването на качеството на образованието на ромите, са изведени 3 основни приоритета, сред които е пълноценна интеграция чрез десегрегация на училищата в ромските квартали и подпомагане на средищните училища.

Тези промени засягат предимно достъпа до качествено образование на ромските деца, изпълнението им е предвидено в 5-годишен срок.

Липсата на българчета в такива училища сочи, че трябва да се върви към извеждане на ромските деца от кварталните училища, обясни Игнатов.

Осигуряването на достъп на този етап от развитието на страната ни няма друга алтернатива освен засилване на извънучебните дейности, повишаване на квалификацията на учителите, които преподават в тези училища, използване на капацитета на местните структури на гражданското общество.

Краткият синтезиран отговор на министър Игнатов очевидно разочарова младата депутатка.

Това са само едни добри пожелания, заяви Милена Христова очевидно неудовлетворена от отговора на министъра.
Аз питам за конкретни мерки, които ще доведат до конкретни резултати - това сме го слушали много пъти и сигурно ще го слушаме още много години напред, каза тя.

По думите й образованието на ромите е важно не само заради тяхната персонална квалификация, а заради самото общество. Това ще доведе до намаление на престъпността, която е водена от ангажираността на ромите да осигурят прехраната на техните бъдещи семейства. Образованието е единственият начин да се намали ранното създаване на семейства дори, изтъкна Христова.

Аз се надявах вие да ми предложите конкретни мерки, които вие ще контролирате, дали ще бъдат постигнати.Такова поведение води до все по-тежки последици, заяви депутатката от Коалиция за България.

Министърът на образованието Сергей Игнатов обаче отказа да отговори на допълващия въпрос на депутатката.