Учителите в детските градини и училищата ще могат да преминават обучения за нуждите на децата от приемни семейства, съобщиха от МОН.
Подобни модули ще бъдат включени в курсовете за допълнителна квалификация в областта на приобщаващото образование, каза зам.-министърът на образованието и науката Деница Сачева на среща с представители на Националната асоциация за приемна грижа.
Зам.-министър Сачева пое ангажимент Министерството на образованието и науката да предостави на регионалните управления на образованието (РУО) информация за приемната грижа - какво представлява, какви са особеностите на децата от приемни семейства и др. Директорите на РУО ще трябва да я разпространят информацията до детските градини и училищата в съответния район, добави тя.
Приемните деца трябва да бъдат подкрепяни и обучавани в училище съобразно техните индивидуални потребности, обясни програмният мениджър на асоциацията Гинка Илиева. За това е необходимо и включването на специалисти от училищата при разглеждането на техните планове за грижи. При планирането на мярката за закрила, както и при плана за грижи за детето в приемно семейство, трябва да участва и педагогическата общност, ангажирана с училищната адаптация и представянето в училище, допълни Илиева.
Според Сачева, около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата.
"През ноември ще имаме национална среща за представяне и обмен на добри практики, която ще се осъществи с подкрепата на Европейската агенция за приобщаващо образование. Около 1100 екипа ще работят за записването или връщането на деца от уязвими групи в детските градини и училищата. Към тях спадат и децата от приемните семейства", каза Сачева.
Приемните деца също имат определени специфики - някои от тях имат по две семейства - биологично и приемно, други имат тежки дефицити от времето, което са прекарали по домове. Работата с тях изисква индивидуален и недискриминиращ подход", допълни зам.-министърът.
Олаф БГ
на 09.08.2017 в 10:38:50 #2Както учебните програми са публикувани и .... се провалят сиситемно, така е редно цялата тая тайна дейност да е публикувана на сайта на МОН. Родителите (и на другите деца) имат право да знаят какво финансира бюджета. И тази дейност трябва да е в закона за бюджета, а не с допълнително финансиране, защото тези нужди се знаят и се планират. Това с "подккрепата" е ясно. Сами не можем, но ако някой иска нещо сам да направи - не може, трябва да е с грант отнякъде.
Олаф БГ
на 09.08.2017 в 10:33:07 #1Стига с тия модули и обучения. Кой ще ги преподава, като кабинетнтине психолози от фондациите не са стъпвали в училище да работят, откъде имат тези знаия? Измислици и фантасмагории. Наредбата за приобщаващо образование вече се провали. Обучителите - НПО- вече са се провалили със съветите си, сега отново(!) както всяка година искат достъп до децата за да получават НПО-тата грантовете си. Като има такава специфика, публикувайте на сайта на МОН самите програми да ги видим и знаем тези особености на тези деца. Стига с тия тайни обучения без носене на отговорност. Коя фондация колко пари ще получи. Поименно.