Без решение приключи късно снощи извънредният педагогически съвет, свикан заради десетокласника от Професионална гимназия по туризъм в София, съобщи БНТ. Не се стигна до решение за това каква санкция да му бъде наложена, защото на заседанието не присъстваше негов родител или представител.
Припомняме, във вторник, 20 юни 2017 г., 16-годишният ученик ритна учителката си по философия и я замери със стол. Първоначално бе съобщено за 17-годишен младеж.
Тъй като на съвета е липсвал родител, процедурата предвижда те да бъдат поканени писмено. Ако не присъстват и на следващия педагогически съвет, санкция вече ще може да бъде наложена и без тяхно участие.
Най-тежкото наказание, което младежът може да получи, е преместване в друго училище. На съвета присъстваха зам.-министърът на образованието Таня Михайлова и началникът на Регионалния инспекторат Ваня Кастрева. Училището ще излезе с декларация в подкрепа на пострадалата учителка.
dimitar-ivanov-T3qq0Aba
на 23.06.2017 в 14:19:49 #2Драги Олаф! 1. "Съмнйвай се..." би казал Декарт - особено когато някой шведски крал/?/, а може би идентифициращ се с ЕС-службата за/против измамите... 2. Твърдя, че един обичащ професията учител, надарен с ум, деликатност и хуманизъм "несвободен учител" може да помогне на някого да бъде "свободен непрестъпник"... Десетки класици (Юго, Балзак, чрез пресъздадени от тях художествени образи) са ни завещали "несвободни", но добронамерени личности упътили към хуманност блудни... 3. Относно "Наредбата..." съм съгласен с Вас... 4. Приобщаващото образование/обучение може да изпълни и заложени пъклени цели; да не говорим, че правило в дидактиката/педагогиката е, че поставените на входа на системата позитивни цели не ни гарантират позитивни резултати... 4. Един 16/17 годишен младеж (девойка) е в значителна степен изградена личност. Нима не отчитаме, че такава личност може също: а) да не желае да бъде свободен; б) да не желае неговия потенциал да бъде развиван в училище, а в други групово-организирани структури; в) да е възприел за свое верую асоциални цели... И Не на последно място! Питам се, какво ли би станало - ако един от тези, които непрекъснато дават ум на учителя или пряко го ръководят, наблюдават с видеокамери и пр. (от МОН, инспекторите от РУО.тата, от разните Институти и НПО-та от областта на образованието, вкл. от милите ни депутати) - та какво ли би произлязло, ако някой от тях влезе в клас само за седмица?! Боя се за плачевния резултат още в първия ден!!! Не изключвам и себе си при това...
Олаф БГ
на 23.06.2017 в 09:53:22 #1https://www.peticiq.com/174861 ===== "Невъзможно е обаче несвободният, лишен от време и енергия за творчество учител да възпита свободни хора. " ===== 3. Отмяна на Наредбата за приобщаващо образование на МОН, обнародвана в Държавен вестник, бр. 89 от 11. 11. 2016 г., и приета с ПМС № 286 от 04.11.2016 г. Тази наредба постига точно обратните резултати – тя изисква попълване на ненужни документи и въвежда абсурдни задължения, спъващи същинската работа на учителите. На практика документът отнема времето и енергията, които учителите биха вложили за работа с учениците, обект на тази наредба. Невъзможно е обаче несвободният, лишен от време и енергия за творчество учител да възпита свободни хора. 4. Гарантиране на приобщаващото образование с адекватни средства и отпускане на необходимия човешки и финансов ресурс. Приобщаването е път към освобождаването на потенциала у всяко дете.