Синхронизиране на целия образователен пакет целят от Министерството на образованието и науката.
По проекта "За по-качествено образование" на стойност 10 млн. лв. към Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" се проведе кръгла маса, на която експерти от министерството презентираха новата структура на средното образование, заложена в проекта на Закона за предучилищното и училищното образование.
Министърът Сергей Игнатов откри срещата с думите, че образователната ни система се нуждае от намаляване на теоретичните занятия за сметка на практическите. Той наблегна върху важността на изучаването на чужди езици в училищата.
Успехът на България зависи от това как ще подготвим децата си да комуникират с останалия свят, заяви той и побърза да прибави, че само след няколко години страната ни ще поеме ротационното председателство на ЕС и следва да бъдем и езиково подготвени за тази отговорност.
По наболелия напоследък въпрос за изучаване на майчин език от представители на малцинствата Игнатов отговори, че законът ни е по-консервативен от тези в чужбина, но могат да бъдат отделени по 3 или 4 часа седмично в СИП-ове при наличие на достатъчен брой деца.
Той допълни, че обещанията на ДПС по въпроса са предизборна спекулация и предрече, че те само ще разочароват избирателите на партията.
Експертът по английски език Ирина Васева разясни детайлите по новите учебни програми. Акцентът в промените е върху шестте основни чужди езика, изучаващи се в родните училища - английски, немски, френски, руски, италиански и испански.
2/3 от съдържанието на програмите е уеднаквено за цялата страна, което според Васева ще доведе до равен стандарт на обучение и до сходни крайни резултати при учениците.
Определящите принципи са прагматичност и постепенно овладяване на чуждия език, които гарантират плавно обучение от 2-ри до 7-ми клас. Граматиката ще бъде олекотена и по-равномерно разпределена, като в началния етап ще се усвоява имплицитно, а не теоретично.
По време на обучителния процес се въвежда работа по проекти, стимулиращи инициативността, креативността и критичното мислене на учениците.
Акценти в обучението по английски език:
ІІ клас
- 's за изразяване на притежание
- наречия за място
- пълен член the
ІV клас
- въвежда се неопределителнто местоимение no
- премества се отрицателната форма mustn't
V клас
- премества се сравняването на will и going to
- премества се минало продължително време
- изучава се само модалния глагол can
- сег. прод. вр. - само за бъдеще действие
VІ клас
- +количествено определяне a bit, number, dozen of
- + по-широк спектър модални глаголи - couldn't, be able to, shall, would
- + частично сег. перфектно време и страдателен залог
- + условни изречения І тип
VІІ клас
- + сегашно перфектно време и минало време на страдателен залог
- + условни изречения ІІ тип
sVinete pod noJa
на 24.09.2012 в 18:07:20 #3Похвално, особено без някакъв английски си заникъде. Пак ми се струва, че много бавно става?? уил вс гоинг ту в 4-ти клас??? То и едни учителки по английски дето имаме...
Morientes
на 24.09.2012 в 17:47:17 #2Е то и преди се учеха чужди езици ( руски, английски, френски и немски) , но в по горните класове вече.. Сега ако почнат от 2-ри клас ще е чудесно..
griffin
на 24.09.2012 в 14:02:03 #1виновните в пандиза
обясненията си наври отзад и ти