Синхронизиране на целия образователен пакет целят от Министерството на образованието и науката.

По проекта "За по-качествено образование" на стойност 10 млн. лв. към Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" се проведе кръгла маса, на която експерти от министерството презентираха новата структура на средното образование, заложена в проекта на Закона за предучилищното и училищното образование.

Министърът Сергей Игнатов откри срещата с думите, че образователната ни система се нуждае от намаляване на теоретичните занятия за сметка на практическите. Той наблегна върху важността на изучаването на чужди езици в училищата.

Успехът на България зависи от това как ще подготвим децата си да комуникират с останалия свят, заяви той и побърза да прибави, че само след няколко години страната ни ще поеме ротационното председателство на ЕС и следва да бъдем и езиково подготвени за тази отговорност.

По наболелия напоследък въпрос за изучаване на майчин език от представители на малцинствата Игнатов отговори, че законът ни е по-консервативен от тези в чужбина, но могат да бъдат отделени по 3 или 4 часа седмично в СИП-ове при наличие на достатъчен брой деца.

Той допълни, че обещанията на ДПС по въпроса са предизборна спекулация и предрече, че те само ще разочароват избирателите на партията.

Експертът по английски език Ирина Васева разясни детайлите по новите учебни програми. Акцентът в промените е върху шестте основни чужди езика, изучаващи се в родните училища - английски, немски, френски, руски, италиански и испански.

2/3 от съдържанието на програмите е уеднаквено за цялата страна, което според Васева ще доведе до равен стандарт на обучение и до сходни крайни резултати при учениците.

Определящите принципи са прагматичност и постепенно овладяване на чуждия език, които гарантират плавно обучение от 2-ри до 7-ми клас. Граматиката ще бъде олекотена и по-равномерно разпределена, като в началния етап ще се усвоява имплицитно, а не теоретично.

По време на обучителния процес се въвежда работа по проекти, стимулиращи инициативността, креативността и критичното мислене на учениците.

Акценти в обучението по английски език:

ІІ клас

  • 's за изразяване на притежание
  • наречия за място
  • пълен член the

ІV клас

  • въвежда се неопределителнто местоимение no
  • премества се отрицателната форма mustn't

V клас

  • премества се сравняването на will и going to
  • премества се минало продължително време
  • изучава се само модалния глагол can
  • сег. прод. вр. - само за бъдеще действие

VІ клас

  • +количествено определяне a bit, number, dozen of
  • + по-широк спектър модални глаголи - couldn't, be able to, shall, would
  • + частично сег. перфектно време и страдателен залог
  • + условни изречения І тип

VІІ клас

  • + сегашно перфектно време и минало време на страдателен залог
  • + условни изречения ІІ тип