Българското средно образование е безобразно с малки изключения, заяви пред БНР проф. Валери Стефанов от Софийския университет "Св. Климент Охридски".
"Проблемът на училището като институция е как изобщо да задържи децата в класните стаи. Много рядко му остава време да се занимава с това какво да прави в часовете", заяви проф. Стефанов. Според него проблемът е свързан с престижа на институцията и престижа на преподавателите. Той определи като съдбовен разговорът за статута на българския учител.
"Широкото обсъждане на учебните програми е добър подход, защото хората, ангажирани с проблема, могат да си кажат мнението", заяви проф. Стефанов.
Бившият декан на СУ смята, че при въвеждането в програмите на определени произведения е добре да се мисли за какъв тип компетентности ще послужат те – за литературни, социокултурни или комуникативни компетентности. Според него, дълги години в България няма стандарт за оценяване, а измислени критерии за матурите, което поддържа системата на празни обороти.