Синдикат „Образование" към КТ „Подкрепа" изрази силно безпокойство от въвеждането на целодневната организация на учебния процес.

От структурата са на мнение, че  оставянето на отговорността за целодневното обучение единствено на училищните директори е неправилно и порочно. Като аргумент от там изтъкват, че броят на училищата и тази година е голям, но при ненамеса от страна на държавата и общините, следващата година над 50% няма да имат целодневно обучение.

Публична тайна е, че стаите и сградите в много учебни заведения не достигат дори и при двусменен режим на обучение, а грижата на директорите се свежда само до това да привлекат повече ученици заради единния разходен стандарт от финансови средства. Ако се изпълни европейската директива за преминаване на задължителна едносменна организация на учебния процес, то училищата с целодневно ще станат по-малко от другите, допълват от синдиката.

Според техни данни има информация за много паралелки в първи клас с над 22 ученици, въпреки договореността между социалните партньори тази година това да не се случва, защото води до лошо качество на образование.

От Синдикат „Образование" са на мнение, че в момента има два варианта за излизане от тази криза -  или големите общини да започнат да строят по минимум четири училища на година, или да се намесят категорично заедно с МОМН в справедливото разпределение на учениците в сега съществуващата база.

Синдикат „Образование" предлага да се ограничи от общините и регионалните инспекторати формирането на паралелки в начален и прогимназиален етап, ако училището не е осъществило задължителната целодневна организация  на паралелките в начален етап, да се предприеме административно производство от МОМН към директори, които не са създали условия за задължителното целодневно обучение, с прием на паралелки над възможностите на училището.

От там искат и незабавно да се отмени в Наредба №7 за определяне на броя на децата в група и учениците в паралелка възможността за завишаване на броя на учениците по класове.

МОМН, заедно с представителните синдикати, да определят максималния брой на учениците в училище, настояват още от КТ "Подкрепа".