На входа на образователната система – в първи клас – 20% от учениците са от ромски произход.

В седми клас този процент е 7, а на изхода, в 12 клас –1%.

Тези данни съобщи вицепремиерът и образователен министър Меглена Кунева, цитирана от БТА, по време на международната конференция "Нашето общо бъдеще" по програмата "Деца и младежи в риск", която се провежда в София.

Според Кунева това е тежък факт, защото става дума за деца, които имат потенциал.

Между тези 1 и 20 процента вероятно сме загубили таланти, допълни Кунева, според която тези деца не могат да бъдат задържани не просто от училището, а от обществото.

Според Кунева децата от ромски произход трябва да бъдат интегрирани.
Ако в света на големите ние сме отхвърлили дискриминацията и всеки може да бъде лекар, физик, журналист, министър, при децата е същото - не можем да ги разделяме.

Въпросът е не само да го сложим на хартия, а да имаме търпение и като родители, заяви министърът на образованието и науката.

По думите й сред децата от ромски произход има родени лидери и те трябва да получат такава институционална подкрепа, че заложбите им да не изтлеят.