"Застой, защото пред системата има предизвикателства, които са свързани с променящата се среда. Трябва да направим няколко реформи, които сме отлагали или не сме направили по най-добрия начин". Българската образователна система е прекалено амбициозна откъм предоставяне на знания и прекалено неамбициозна откъм трансформирането им в умения, смята министърът.
Така коментира в петък в "Панорама" по БНТ образователният министър Красимир Вълчев състоянието на българското образование днес.
Министърът отличи два фактора, които пречат на системата - културата на заучаване, която трябва да се префокусира към функционалност. За това е необходима промяна в учебните програми и форматите на изпитване. Вторият фактор е културата на формализма.
"Директори, учители биват контролирани дали са попълнили даден документ, а не дали работят с учениците, и има ли резултати. Трябва да се премине от документ към отговорност към резултатите"., каза още той.
"Ние готвим нашите деца за гюлетласкачи, а ПИЗА е спринт. Когато се мерят знания, нашата система се справя много добре, когато се мерят умения и функционална грамотност и интелигентност, нашите се справят не добре".
Това каза той относно лошите резултати на българските ученици на теста ПИЗА.
Министърът коментира още грипната епидемия и предизвикателствата пред обучението в столицата.
Според здравните власти София най-вероятно ще се размине с грипна епидемия и преминаване на учениците в електронна среда. По думите му обучението в електронна среда е "по-лошо от присъственото, но е по-добре от никакво".
oxoo
на 01.02.2025 в 14:16:32 #1Що за глупост,какво значи знания без умения,нали знанията обуславят умения,що за поредност на некадърност като министър,предният го знам лично и се чудя как е професор!