С несъобразени изкопни дейности строителни фирми са оставили без ток общо за 320 часа 255 000 домакинства на територията, обслужвана от ЧЕЗ. Това съобщават от компанията и уточняват, че данните са за първите четири месеца на годината.
Заради скъсани кабели при несъгласувани или невнимателни действия от януари до април клиентите на компанията са имали смущения с електричеството 162 пъти.
От ЧЕЗ посочват, че последният подобен случай е от понеделник тази седмица. Тогава вследствие на изкопни работи за засаждане на дървета са били засегнати за близо час 2200 клиенти на компанията в кварталите "Гео Милев" и "Редута" в столицата. Сред тях били домакинства, молове и други стопански обекти.
Директорът „Експлоатация и поддържане“ в ЧЕЗ Разпределение България Виктор Станчев коментира, че през летния период се извършват активни строителни и изкопни дейности, при които често се нарушава целостта на кабели. В резултат на това хората остават без ток и спокойствието им се нарушава. Станчев е категоричен, че по този начин се нанасят вреди и на ел. дружеството, и на самите строителни фирми. Той отбеляза, че за да се предотвратяват подобни инциденти е необходимо предприемачите да се свързват предварително с ЧЕЗ и да подхождат внимателно към електроенергийните инфраструктурни обекти.
ЧЕЗ призовава фирмите да спазват нормативно определените процедури за съгласуване на изкопно-ремонти работи. Така щели да се предотвратят аварии.
От ел. дружеството призовават още строителните фирми да се свързват с ЧЕЗ на денонощната телефонна линия 0700 100 10, на имейл на адрес zaklienta@cez.bg или през центровете за обслужване на клиенти.