Едва ли има човек, който не е чувал за Джеф Безос и Илон Мъск и който да не е впечатлен от уникалните им лидерски способности. Но кое е това, което ги прави толкова необикновени и специални? В "Готови на всичко" Робърт Брюс Шоу дава отговор на този въпрос, а Ozone.bg ни представя неговата книга. Той развива изключително любопитна теза и обяснява невероятната сила на така нареченото вманиачаване, в което, според автора, се крие тайната на големия успех.

За автора:

Робърт Брюс Шоу е консултант, специализиран в организационното и екипно представяне. Той подпомага бизнес лидерите в изграждането на такива организации и екипи, способни да постигнат значими резултати. Дава съвети относно разработването и прилагането на нови стратегии, насочени към увеличаване на дългосрочната печалба и растеж. Специалността на Шоу е да работи в тясно сътрудничество с висшите ръководители и да им помага да повишат многократно своята ефективност.

Клиентите му са ръководители на различни индустрии, включително фармацевтични компании и фирми, специализирани в предлагането на финансови услуги, телекомуникации, промишлени продукти, енергийни услуги и потребителски стоки.

Робърт Брюс Шоу е защитил докторска степен в Йейлския университет.

Автор е на различни книги и статии на тема организационно и лидерско представяне.

"Готови на всичко" е книга, която показва как, благодарение на подобно необикновено състояние на духа, амбициозните лидери могат да постигнат чудеса и да се превърнат във вдъхновяващ пример за милиони хора по света.

Робърт Брюс Шоу обяснява вманиачаването като изгарящо желание у човека за постигане на поставените цели, което понякога граничи или откровено се превръща в мания.

"Готови на всичко" разкрива как тази мания, разбира се, ако е правилно фокусирана и управлявана, е необходима и неизмеримо продуктивна. Напредъкът във всяко начинание почти винаги зависи от малка група от хора, които са абсолютно погълнати от това да преследват целите си. Затова такива лидери и техните екипи са успешни, а резултатите им - невероятни. Просто всеки един от тях е съумял да се възползва максимално от своята уникална целеустременост, от неумолимия си стремеж да доведе започнатото докрай.

Авторът на "Готови на всичко" умело води читателя през любопитния лабиринт на историите на успеха, разкривайки практиките, които подкрепят конструктивните "мании" на емблематични световни лидери като Джеф Безос от Amazon, Илон Мъск от Tesla и Стив Джобс от Apple.

В книгата се изследват три вида вманиачаване, залегнали в основата на постиженията на великите лидери. Първото от тях е свързано със стремежа на компаниите да донесат колкото се може повече приятни емоции на своите клиенти. Втората - производителите да се стремят към създаването на не просто добри, а на изключителни продукти, а третата е свързана със създаването и поддържането на стабилен, будещ респект и възхищение у всички бизнес.

Но да се спрем по-подробно на всеки един от тези типове вманиачаване.

Първият вид е обособен при задълбочен анализ на поведението на създателя на Amazon - Джеф Безос. Компанията му се превръща в една от най-големите в света и това не е случайно. Сред основните приоритети на великия лидер е залегнало важно правило - да се направи всичко, дори и невъзможното за клиентите, без значение дали това се отнася до ежедневните рутинни операции или важни ключови решения.

Вторият вид вманиачаване авторът открива в постиженията на Илон Мъск с Tesla - в тази компания продуктите са поставени в центъра на всичко и точно това предопределя големия успех - създаването на революционен електрически автомобил. Мъск вярва, че големите компании са постигнали резултатите си точно благодарение на страхотните продукти, които създават. Ето защо той счита, че всяко усилие, което не насочено към подобряване качеството и визията на автомобилите му, е чисто и просто загуба на време.

И така стигаме до третият вид вманиачаване. За най-голямото творение на Стив Джобс се счита не Mac или iPhone, а Apple, компанията. Той създава уникална компания, която продължава да процъфтява и днес, близо десетилетие след неговата кончина.

Също така, Шоу хвърля поглед и върху тъмната страна на това специално състояние на духа - вманиачаването, изваждайки на светло неговия разрушителен потенциал. Тук той привежда като пример компанията Uber, развиваща се в последните години под ръководството на Травис Каланик.

Обръщайки се към своите читатели, авторът на "Готови на всичко" препоръчва интересни практики и показва правилния път, по който хората биха могли да управляват вманиачаването (и да се преборят с неговите недостатъци), осъзнавайки ползите и съзидателната сила на този необикновено силен стремеж към създаване на нещо истински значимо.