Липсата на няколко родни евродепутати можеше да реши мача по темата за Пакет "Мобилност", но не бяха само те отсъстващи. На гласуването отсъствали и румънци и литовци и други. Факт е обаче, че нашата 17-членна делегация можеше да реши този въпрос за целия 700-членен състав на ЕП. Вече гледаме към следващото гласуване утре. Това заяви транспортният министър Росен Желязков пред Нова във връзка с вчерашния вот в европарламента, при който само 2 гласа не достигнаха за това пакетът "Макрон" да не влиза в дневния ред на ЕП и съответно да се гласува чак в новия състав на ЕП след изборите. В същия момент, припомняме, трима евродепутати о България не присъстваха на гласуването, което щеше да бъде ключово. Това са Светослав Малинов, Николай Бареков и Нежми Али.
Припомняме и коментара на министъра след гласуването на текстовете - той отсече, че е бесен от този толкова близък резултат.
"Резултатът е изключително разочароващ. Аз ще изляза от политическата коректност и ще кажа направо: Бесен съм от този резултат! И знаете ли защо? Защото ние имаме 17 члена от 700 в ЕП. Тези 17 души можеха да решат мача", каза той вчера.
Упрекваме себе си, не търсим вина другаде. Сега предстои по-трудното. Има организация за утре, посочи министърът.
На въпрос дали е редно оправдания с трафика да се приемат в подобни случаи Желязков не коментира друго, освен че всеки евродепутат сам организира деня си. Някои не могли да присъстват на гласуването заради трафика, а други имали по-солидни причини (Николай Бареков, който заяви, че мобилният пакет трябва да мине, така че с него да се натрият носовете на "българските транспортни босове" - бел. ред.).
Стана ясно, че мобилният пакет е преминал през над хиляди поправки, преди да бъде вкаран за разглеждане в ЕП. Утре евродепутатите ще гледат съвсем различен документ - те нямат физическата възможност обаче и да се запознаят с всички поправки. И преводът все още не бил готов.
"Множество поправки, които да дадат ако не алтернативни решения, то поне създаване на необходимите предпоставки за саботиране на работата", заяви Желязков.
Утре пред сградата на ЕП се организира протест на българските превозвачи. Не е позволено обаче те да протестират с камионите си, защото местните власти са позволили само 1 камион по време на демонстрацията, който да послужи за трибуни. Чули се закани и за палеж на камиона, ако протестиращите не доволни.
На протеста утре в Стграсбург ще има около 600 души.
STARIQ
на 26.03.2019 в 15:12:46 #2ДКМИ, 1. Шофьорите со осигуряват тук и то на 560лв. При комадировки в чужбина се заплаща минималната ставка за съответната страна ако има такава. 2. Тук съм съгласен, ме шофьорът трябва да се прибира. Има всякави полети и по 15-20 евро и няма да е проблем. Защо обаче и камионът да се връща и той? Може би да нощува на любимия си паркинг в България. 3. Турските шофьри само така нощуват. Търси после съюз на нашите съз западните срещу тях ли? 4. И защо е тази пауза? Стигал за три дни до Германия, след още три се връщаш и после 5 дни по гръб, а? *нито съм превозвач, нито шофьор. За един приятел питам.
дкми
на 26.03.2019 в 12:30:10 #1Срещу какво протестират превозвчите, и на ясно ли са шофьорите какво (не) подкрепят? Я да видим: 1. На международните шофьори трябва да се плаща и да бъдат осигурявани според минималните стандарти не в България, а в страната, в която са командировани. 2. Водачът и превозното му средство поне веднъж на 4 седмици трябва да се прибират до страната си на произход. 3. Всеки шофьор трябва да почива поне веднъж седмично извън кабината на превозното средство. 4. Въвежда се и задължителна пауза от 5 дни между осъществяване на каботажни превози, т.е. услуги на български превозвач в друга страна от ЕС. Мхм. Значи това в много лошо, шъ знайш! БеГе бизнисмйенити ще бъдат много ощетени, ако трябва да изпълнят тези условия.