1300 клиенти на НАП са казали, че нямат нищо против от агенцията да им звънят и да им напомнят, че на са се издължили на хазната.
Това показват резултатите от проведената през декември 2010 г. и първата седмица на 2011 г. кампания на НАП за напомняне на клиенти за задълженията им към бюджета за данък върху доходите на физическите лица.
В същото време 4% от анкетираните са заявили, че не са удовлетворени от този подход, а 9% не могат да преценят какво е отношението им към тази инициатива на приходната агенция.
Около 2866 души са декларирали данъци в размер на близо 1,5 млн. лв., но са пропуснали да ги заплатят в законово установения срок.
92% от хората, които дължат данък върху доходите, са казали на служителите от колцентъра на НАП, че ще предприемат действия, за да го платят.
От 26% от клиентите не са платили задължението си поради липса на финансови средства. Други 850 души пък са казали пред служителите от колцентъра, че не са покрили дълговете си поради липса на информация. В същото време 17 човека са заявили, че не желаят да заплатят своите задължения.
От НАП напомнят на клиентите си, че срещу тези, които са отказали съдействие на колцентъра или са обещали, че ще погасят задълженията си, но не са го направили в срок от 7 дни, ще започне процедура за принудително събиране на данъка. Това може да включва запор на банкови сметки, на заплата и дори продажба на имущество, ако длъжникът не прави нищо за уреждане на задължението си.