Централна и Източна Европа остават привлекателни за германския бизнес въпреки инфлацията на цената на труда и липсата на кадри, информира kafene.net.

Чешката република е най-атрактивна за международните връзки на компаниите в страната, докато България е на последно място от страните-членки на ЕС.

На второ и трето място в предпочитанията на германските компании следват Словения и Словакия, а България е на последно място от новоприетите в ЕС страни.

Това показва проучване сред 800 германски компании, проведено от местните търговски камари.

Според него, много от компаниите са готови да увеличат инвестициите си в Централна и Източна Европа.

Германия е един от най-големите инвеститори в региона, а връзките с Източна Европа представляват 16% от германската външна търговия. За 2007 износът на Германия за Централна и Източна Европа възлиза на 154 млрд. евро.

Най-голям напредък в позициите има Полша, която се издига от десето до пето място в класацията.

Полша е приоритет в инвестиционните планове на над 50% от германските бизнеси за 2008. Заплатите в Централна и Източна Европаще стават все по-високи, като това важи с голяма сила за Полша, Словакия и Литва.

Покачването е по-умерено в Румъния, Сърбия и Чехия. Причината е високата инфлация в цяла Европа, която води до натиск за увеличаване на разходите за труд. Освен исканията за по-високи заплати проблем за германския бизнес е и тенденцията във всички страни от региона да не достигат достатъчно квалифицирани кадри.