
Ускореното изграждане на инфраструктурата в България е немислимо само с публични инвестиции, заяви финансовият министър Пламен Орешарски при откриването на форума, акцентирайки върху необходимостта от развитие на публично- частното партньорство.
Ограничените бюджетни ресурси в съчетание с желанието на местните власти да има по-качествени услуги води до нарастващо използване на схемите за публично частно-партньорство с участието на частния сектор, поясни той.
Използването на частни капитали се налага от ограниченията на строгата монетарна фискална политика в последните две десетилетия, добави Орешарски.
Той обърна внимание, че е необходима промяна в начина на мислене не само на администрацията, но и на бизнеса.
Рисковете при проекти, осъществявани с публично-частно партньорство, следва да се разпределят между публичния и частния сектор, защото както успехите, така и провалите са общи, каза Орешарски и изрази готовност за подкрепа на публично-частните партньорства.
Такива партньорства традиционно се разгръщат във Великобритания и британското правителство активно ги използва за модернизация на публичните услуги, информира посланикът на Великобритания у нас Джереми Хил.
Той посочи, че в страната му се осъществяват над 750 публично-частни партньорства на стойност над 80 милиарда евро и се очакват още проекти на стойност над 40 милиарда евро.
Готовността за подкрепа на публично-частните партньорства е заявено от правителството в управленската му програма, от миналата година имаме и нови закони за обществените поръчки и за концесиите, както и методология за публично-частни партньорства, припомни Боряна Пенчева, директор на дирекция „Управление на средствата от Европейския съюз" във финансовото министерство.
Основен инструмент за реализация на приетата миналата година стратегия за развитие на инфраструктурата до 2015 година се очаква да бъдат публично-частните пъртньорства, припомни още Пенчева и посочи, че в сектор „Пътища" е предвидено да стартират проекти на стойност над 2.2 милиарда евро, за концесиониране на пристанища - повече от 90 милиона евро, за концесиониране на летища - 35 милиона евро, за изграждане на интермодални терминали - над 25 милиона евро.
В стратегията са заложени основните инфраструктурни приоритети, които по думите на Пенчева биха извели страната в друга орбита, не чак към края на 2015 година, а още - в 2009-2010 година.
Ключът към успеха, добави Пенчева, е партньорството в страната между социално-икономическите партньори и с европейските партньори.
По време на форума се очаква да бъде подробно представен опитът на Великобритания, а също проекти в Чехия, Египет и в различни сектори - публично-частни партньорства в помощ на администрацията, в образованието, при управление на отпадъците, затворите, транспортната инфраструктура, пътищата.
Podroben
на 28.01.2007 в 20:58:38 #4Само Левски
на 26.01.2007 в 23:32:32 #3Podroben
на 25.01.2007 в 15:24:52 #2muad
на 25.01.2007 в 11:59:16 #1