Купувайте български яйца, козунаци и агнешко за Великден, призоваха на пресконференция производителите, подкрепящи кампанията „Купувам българското“.

Земеделският министър Десислава Танева обяви, че Българската агенция за безопасност на храните засилва проверките в търговската мрежа по Великденските празници. Инспекторите ще следят за произхода на храните, спазването на изискванията за етикетиране и начина на предлагане на продукцията.

По статистика вносът на агнешко месо е 8 % годишно, посочи пред медиите Танева и поясни, че по Великден вносът му е най-активен. Обикновено агнешкото идва от Румъния. То е по-евтино, но е от по-различи породи и не е с традиционния вкус, който българинът очаква. Проблем за целия ЕС е замразеното новозеландско агнешко. Все пак Танева изтъкна, че българското агнешко се предлага най-много.

БАБХ вчера е конфискувала близо 40 агнета и ярета с неизяснен произход.
Мариана Кукушева от Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите се обърна към диетолозите с уточнението: „Козунак от типово, пълнозърнесто, лимецово и т.н брашна не може да стане. Козунакът изисква висококачествено пшенично бяло брашно“. И отсече: „Никакви диети по време на Великден по отношение на козунака“.

Над 3 млн. козунака ще бъдат обозначени със знака „Купувам българско“ за Великден.

Държавата ще подкрепи с всички възможни инструменти, всяка идея за развитие на кампанията, така че все повече потребители да се мотивират и да избират българските стоки. Независимо от пазарната ситуация, за миналата година се отчита ръст в производството на почти всички български храни, отбеляза земеделският министър.

Кампанията „Купувам българско“ стартира през октомври 2014 г. и до момента 10 млн. стикер са отпечатани и залепени върху различни български стоки: мляко, сирене, кашкавал, сладкарски изделия, баници, парфюмерия и козметика, дори мебели.

200 000 кори с яйца ще бъдат брандирани с логото покрай Великден. 98% от потребителите през последните 3 години посягат към традиционния български козунак.