Нова версия на мобилното приложение на НАП позволява проверка дали дадена касова бележка е истинска или фалшива, съобщиха от приходната агенция.

Проверката става със сканиране на QR код, които поетапно до края на годината ще стане задължителен във всяка касова бележка, издавана от български търговец. Към момента около 50 000 касови апарати печатат такива кодове върху бележките, които издават.

Мобилното приложение на НАП може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play - за Android устройства, уточниха от НАП.

Проверката на касовата бележка става в две стъпки. Първо се сканира отпечатания на бележката QR код, като приложението показва кодираните в него стойност на покупката, дата, час и номерата на касовата бележка и фискалната памет на касовия апарат.

Клиентът може да сравни дали данните в хартиената бележка и мобилното приложение съвпадат или се различават. Ако има разлика, мобилното приложение позволява директен контакт с НАП по телефона, за сигнализиране за фалшива касова бележка.

7 месеца отсрочка за новите касови апарати

7 месеца отсрочка за новите касови апарати

Горанов препоръча на IT-специалистите да използват времето за писане

При съвпадение на данните клиентът може да направи справка чрез приложението дали конкретната касова бележка е получена в сървърите на НАП. Ако всичко с бележката е наред, приложението показва в зелено, че документът е бил успешно получен в НАП.

Ако има разлика в данните или бележката не е изпратена в приходната агенция, чрез приложението дава възможност за подаване на сигнал по телефона.

До момента мобилното приложение на приходната агенция има над 50 000 инсталации от потребители, като броят им непрекъснато расте.

Ако клиент изобщо не получи касова бележка, може да сигнализира в НАП на телефона на Информационния център 070018 700 в работно време или на имейл infocenter@nra.bg.