Единният телефонен номер 0700 14 802 за връзка с НОИ не работи с тарифа с добавена стойност. Това съобщават от Националния осигурителен институт (НОИ) във връзка с появила се в публичното пространство информация относно цената, която гражданите заплащат при обаждане.

От НОИ са категорични, че телефонът по никакъв начин не натоварва сметките на потребителите повече от обявената на интернет страницата на институцията цена за минута разговор.

Още когато е въведен универсалният номер 0700, на интернет страницата на НОИ било посочено, че разговорите през телефонен пост от фиксирана мрежа, са на цената на един градски разговор за цялата страна. При тези, които се осъществяват от мрежата на мобилен оператор или международна линия, цената на разговора се заплаща в зависимост от абонаментния план на лицето. От институцията подчертават, че това са стандартните условия за използване на универсалния номер 0700, който се предлага от много други държавни институции.

От НОИ изтъкват, че се стремят чрез Контактния си център да осигуряват навременна и полезна информация на гражданите. Поради големия брой потребители на НОИ и ограничения капацитет на центъра се налагало понякога по-продължително да се изчаква връзка с оператор.

От института отбелязват, че средната продължителност на разговора е под 5 минути, а на изчакването за включване - 9 минути. Част от потребителите обаче прекратявали изчакването и прекъсвали връзката до четвъртата минута.

От НОИ уверяват, че са предприети действия за увеличаване на капацитета на Контактния център. Това се налагало заради нарасналия в края на 2016 г. поток от входящи обаждания. Освен това се разширявали и каналите за достъп до информация чрез развитие на електронни справочни услуги, достъпни чрез ПИК и ЕГН.