Да бъде предоставена информация за процеса на вземане на решение за намаляване средно с 40% на еднократните такси за честоти, които заплащат мобилните оператори. Това поискаха от Асоциация "Прозрачност без граници" чрез писмо до министър - председателя на Република България акад. Николай Денков.
От организацията припомниха, че и през тази година, трите най-големи телекомуникационни оператора (Vivacom, Yettel и А1) повишиха своите цени на услугите за физическите и юридическите лица едностранно без потребителите да имат право на избор или отказ от "услугата". Така трите големи телеком оператора за трета поредна година налагат индексиране на цените на услугите си, позовавайки се на инфлацията по действащите, срочни договори, се казва в писмото.
Според асоциацията тези цени не са разходно ориентирани. Те отправят следните въпроси към премиера
- Доколкото за поредна година увеличението на цените става практически едновременно и ставащо с позоваване на неравноправни клаузи в договорите не смятате, ли че трябва да се ревизира дейността на органи като КЗП, КЗК и КРС?
- Поемате ли ангажимент, че при установени дефицити в правната рамка при дейността на тези органи, ще инициирате бързи промени? Прозрачният и почтен бизнес насърчава успеха, но отсъствието на стимули и слабите регулации създават възможности за неправомерно поведение и нелоялни търговски практики. Затова и една от ключовите мерки за създаване на среда на обществена нетърпимост към корупцията, предвидени в Националната стратегия за превенция и противодействие на корупцията 2021-2027 (Приоритет 6, Мярка 2) е насочена към интегритет в бизнеса. Затова питаме академик Денков и следното:
- Ще предприемете ли вече реални мерки по реализация на антикорупционната стратегия за стимулиране, чрез икономически и правни средства, българският бизнес да въведе реално принципите на доброто управление и бизнес интегритета, като част от "модерната" ЕSG концепция?