С нов подход на приходната агенция при събирането на публичните дългове увеличиха събираемостта на просрочените задължения към хазната. Това заяви изпълнителният директор на НАП Галя Димитрова по време Международния конгрес на Федерацията на националните колекторски асоциации (FENCA), съобщиха от данъчната агенция.

Към 31 август 2017 г. 95% от декларираните задължения са погасени в рамките на текущата година. Освен това събраните просрочени дългове през тази година са с 864 млн. лв. повече от 2016 г.

Новият подход на приходната администрация се фокусира върху стимулирането на доброволното изпълнение на задълженията чрез изпращане на електронни съобщения. Данъчните инспектори се обаждат по телефона, срещат се с клиенти и водят преговори "лице в лице".

Партньорското отношение към фирмите с временни финансови затруднения, е от съществено значение за подобряване на резултатите в сферата на събирането на просрочените дългове.

Данните на НАП сочат, че близо 60% от клиентите на администрацията погасяват изцяло или частично дълга си, след като получат електронно съобщение от приходната администрация.

Същото правят и 45% от тези, с които са проведени преговори по телефона. Нещо повече, опитът на НАП показва, че след контакт чрез имейл или телефон за конкретно задължение, клиентите на приходната администрация погасяват не само него, но и други свои данъчни и осигурителни дългове. По този начин в бюджета от началото на годината до 31 август са внесени 230 млн. лева, поясниха от Националната агенция по приходите.