Технологичният гигант Google пуска собствено приложение, свързано с най-амбициозните планове на компанията за виртуална реалност.

Чрез апликацията потребителите ще могат да разгледат продукти, които желаят да закупят, без да напускат домовете си.

В сряда подразделението на Alphabet обяви две нови партньорства в търговията на дребно с BMW и Gap, представяйки своя проект за 3D сканиране, наречен Tango.

Технологията за обогатена реалност използва камери и сензори от мобилните устройства, за да покаже цифрови изображения във физическото пространство, подобно на играта Pokemon Go, пише Bloomberg.

 

Що се отнася до партньорството с BMW ново приложение, което автомобилният производител тества, ще позволява на купувачите да се разхождат из виртуалните превозни средства и да ги поставят в естествена среда - на алея пред къщата или в гаража.

Нова апликация ще позволява и на купувачите да тестват дрехи от марката Gap, използвайки Tango.

Но самата технология не е напълно готова да даде пълноценно потребителско изживяване, тъй като клиентите използват 3D дигитален аватар, а не наслагват дрехите по телата си.

Това в крайна сметка може да се промени, но необходимата за целта технология все още е в зародиш.

Докато технологиите за виртуална и разширена реалност бързо се подобряват, анализатори прогнозират, че търговията на дребно може да се окаже един от най-големите бенефициенти.

IDC прогнозира, че пазарът на подобни технологии ще скочи рязко от около 5.2 милиарда долара през 2015 година до 162 милиарда долара през 2020 година.