През последните години китайските смартфони затвърждават позицията си най-вече в лицето на марките Huawei и Xiaomi, които успяха да се превърнат в сериозна конкуренция на лидерите на смартфон пазара Samsung и Apple.
Сега Huawei си поставя още по-конкретни и амбициозни планове - да си изгради собствен международен пазар чрез бранда Honor в следващите няколко години.
"Искаме до 2020 година продажбите на марката да се разделят на половина - 50% да бъдат в Китай и 50% в чужбина", коментира президентът на Honor дивизията Джордж Дзао.
"Време е да изградим свой собствен международен пазар. Според нашата стратегия ще са ни нужни 3 години, за да мултиплицираме успеха си в Китай", казва той пред CNBC.
Марката Honor е насочена към младите потребители, като тя е относително по-евтина от останалите флагмани на Huawei. Това позволява на китайският производител да се конкурира във високия клас с Apple и Samsung, така и в сегмента на по-достъпните мобилни устройства.
По думите на Дзао потенциалните пазари, които биха могли да донесат най-голям растеж на бранда, са Русия, Индия и Индонезия. Също така обаче компанията ще търси възможности за пробив в Европа, Близкия Изток и другите части на Азия.